وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در اندیشکده صهیونیستی جینسا گفت ایالات متحده از ادامه حملات اسرائیل علیه اهداف ایرانی در سوریه حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۶۶۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 11 October 2018

به گزارش تابناک : وزیر امور خارجه آمریکا به رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات خودسرانه خود به سوریه و نقض حاکمیت ملی این کشور چراغ سبز نشان داد.

مایک پمپئو که در نشست اندیشکده صهیونیستی جینسا (موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا) سخنرانی می‌کرد، در این باره و بدون اشاره به کمک‌های مالی، پزشکی و تسلیحاتی اثبات‌شده‌ی رژیم صهیونیستی به گروه‌های تروریستی فعال در سوریه گفت: «اسرائیل مانند هر کشور دیگری حق دارد از حاکمیت خودش دفاع کند. این بدان معناست که ما همچنان از حق اسرائیل برای هدف قرار دادن شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه -مادامیکه تهدیدشان پابرجا باشد- حمایت خواهیم کرد.»

وی در ادامه اضافه کرد: «تحت رهبری پرزیدنت ترامپ، ایالات متحده محکم در کنار اسرائیل خواهد ایستاد و رابطه ما قوی‌تر از همیشه خواهد بود.»

پمپئو همچنین اعلام کرد مادامیکه ایران در سوریه حضور داشته باشد، آمریکا یک دلار هم برای بازسازی این کشور کمک نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی در اظهاراتی مضحک به مقایسه ایران با رژیم صهیونیستی نیز پرداخت و گفت در حالی که اسرائیل "یک کشور دموکراتیک و صلح‌طلب" است، ایران از تروریسم حمایت می‌کند و در هر گوشه از خاورمیانه به دنبال ضربه زدن به منافع آمریکا است.

پمپئو در حالی اسرائیل را در این سخنرانی، "دموکراتیک" خطاب کرد که حدود سه ماه پیش، این رژیم در پارلمان خود قانون نژادپرستانه‌ای موسوم به «کشور یهود» را تصویب کرد که حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی را تنها متعلق به یهودیان می‌داند.

این قانون به اندازه‌ای تبعیض‌آمیز است که حتی گروه‌هایی از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی نیز با برپایی تظاهرات به آن اعتراض کردند. احمد طیبی، نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی نیز تصویب این قانون را «مرگ دموکراسی» خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار