جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود ۲۳ هزار زائر پیاده اربعین از استان در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۶۶۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 09 October 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: کار انتقال کامیون های حمل بارمواکب از مرز مهران، ۳۰۰ دستگاه کامیون، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد و دستگاه های نظافتی سبک و سنگین که امر نظافت شهر نجف را برعهده خواهند داشت از جمعه هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود:مسائل بهداشتی و امنیتی طول مسیر راهپیمایی اربعین، طرح تعریض و بازسازی جاده مهران تا شهر کوت برای سال اینده، طرح نذر نهال برای مسیر نجف- کربلا، گسترش راهنمایان زائر، ایجاد آشپزخانه های مرکزی برای تغذیه زائران، از موارد مورد بحث در مسیرهای نجف تا کربلا و سپس کاظمین و سامرا بود که مورد بحث و تبادل نظر در این جلسه قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد:با هماهنگی به عمل آمده علی رغم سهمیه ۶۵ هزار نفری تعیین شده برای استان، تا کنون اسکان و تغذیه ۸۵ هزار نفر از سوی ستاد خراسان رضوی تدارک دیده شده است. 

وی گفت:تاکنون ۱۱ هزار رواید صادر شده است و۵۸ موکب با بیش از دو هزار خادم از استان خدمات را به زائران ارائه خواهند کرد.

حسینی تاکید کرد:رعایت فرهنگ و قوانین کشور عراق، ایجاد فضای مثبت روانی- تبلیغی، استفاده بیشتر فرهنگی و معنوی از راهپیمایی اربعین، پرهیز از ایجاد شکاف های ایرانی - عرب و عراقی و سنی و شیعه و وحدت و اتحاد و استفاده از فضای مجازی برای رشد و نشر فضایل و جلوه های اربعین حسینی (ع)،  پذیرش اصل میزبانی از سوی این کشور و رعایت جایگاه مرجعیت از مواردی است که باید مورد توجه زائرین باشد.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۲۳هزار زائر پیاده اربعین از استان در سامانه سماح سازمان حج و زیارت در بازه زمانی چهارشنبه چهارم مهر تا امروز سه شنبه ثبت نام کرده اند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار