مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: رویه رو به رشد تاسیسات اقامتی خراسان‌رضوی نیازمند تجدیدنظر اساسی است.
کد خبر: ۶۶۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 09 October 2018

به گزارش تابناک : ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: بسیاری از اقداماتی که از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برداشته شده از سوی فعالان این حوزه مورد وقوف نیست و باید اطلاع رسانی جامعی در این زمینه صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: قرار است جلسات پرسش و پاسخ در این زمینه میان فعالان بیشتر شود؛ در بخش مالیات از مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان دعوت خواهیم کرد تا سوالات و چالش‌ها از آنها پرسیده شود. برخی سوءظن‌ها به دلیل عدم آگاهی دقیق و اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

مکرمی‌فر افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور همه‌جانبه و تمام‌قد برای حل مشکلات تلاش دارد؛ مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های پسماند که از سوی شهرداری دریافت می‌شود از سوی فعالان گردشگری استان مورد پرسش است و از سوی دیگر رقابت نامتوازن در دستگاه‌های اقامتی استان نیز مورد پرسش فعالان است.

وی خاطرنشان کرد: برای نیازسنجی شروع تاسیسات اقامتی نیز پیشنهاداتی صورت گرفته تا از رویه رو به رشد تاسیسات اقامتی با توجه به اینکه امکان سنجی جامعی صورت نگرفته نسبت به این مسئله تجدید نظر صورت بگیرد تا شهرداری نیز هماهنگی کاملی داشته باشد. برای زائرسراهای دولتی و خانه مسافرهای غیرمجاز نیز باید تصمیمات جدی گرفته شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار