معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: داوطلبان فرزندخواندگی در خراسان رضوی نیازمند تائید دادستانی هستند.
کد خبر: ۶۶۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 08 October 2018

به گزارش تابناک : غلام‌حسین حقدادی اظهار داشت: تاکنون توسط مسئولان مربوطه به 28 هزار دختر و پسر در 590 مهدکودک در روستا‌های بی بهره استان روزانه غذاهای گرم توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌های مختلفی با هدف‌های مشخص برای کودکان معمولی، فرزندان طلاق، بی‌سرپرستان و بدسرپرستان، ساکنان حاشیه شهر، معلولان و نظایر این کودکان برگزار شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: بسیاری از برنامه‌های بهزیستی استان به کودکان واجد شرایط متفاوت اختصاص دارد، همچنین کودکان زیر نظر طرح رسمی مشک، کودکان غیرقابل واگذاری هستند، به عنوان مثال کودکانی که مادر و یا پدر آنها برای مدتی به حبس محکوم شده‌اند و یا شرایط این چنینی دارند.

وی ادامه داد: به جای نگهداری و مراقبت مربیان از کودکان در مراکز شبه خانواده، آنها باید در بطن خانواده رشد کنند، اماکن مربوط به مراقبت کودکان اثرات مخربی بر کودکان می‌گذارند.

حقدادی بیان کرد: یکی از نکات مورد توجه مسئولان، تست گرفتن از خانواده‌های خواستار برعهده‌گیری کودک است؛ باید آنها با تأیید دادستانی در هر زمینه‌ای از سلامت کامل روحی و جسمی و صلاحیت نگهداری کودک برخوردار باشند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون 665 کودک کار به سازمان بهزیستی مراجعه کرده‌اند، پروژه تصویب شده در سال گذشته با موضوع فروش روزنامه توسط کودکان دارای 15 تا 18 سال شکل گرفت که امسال مسئولان با بررسی این موضوع، آن را مناسب ندانسته و متوقف کردند.

وی اظهار داشت: در ارتباط با کودکان کار نیز قوانینی تدوین شده که قسمتی از این قوانین با اداره کل بهزیستی خراسان رضوی مرتبط است، این ارگان باید از این کودکان نگهداری کند، همچنین خدمات متعددی از سوی مرکز صدف به این کودکان می‌رسد.

حقدادی خاطرنشان کرد: کودکان زیر 15 سال تنها به دروس خود بپردازند و اجازه کار ندارند، همچنین کودکان 15 تا 18 ساله باید امور سبک انجام دهند، به 4 هزار نفر از آنها حدود 400 هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار