به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، اجرای نمایش عروسکی «یکی بود، یکی نبود» در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 07 October 2018

به گزارش تابناک : نمایش «یکی بود، یکی نبود» از آثار منتخب جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی گذشته، تا 18 مهر 1397، در دو شیفت صبح و عصر، در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) مشهد در حال اجراست.

این نمایش در راستای برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در سال 1397 در مشهد، آغاز اجرای آثار برگزیده ادوار گذشته جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی و بزرگداشت روز جهانی کودک، به روی صحنه رفت.

نمایش عروسکی «یکی بود، یکی نبود» به نویسندگی و کارگردانی داود بختیاری و سمیه گلباز از تهران، در نخستین اجرای خود روز گذشته مورد توجه کودکان حاضر در برنامه قرار گرفت.

داود بختیاری و سمیه گلباز، کارشناسان ارشد نمایش عروسکی هستند که فعالیت حرفه‌ای خود را در قالب گروه «توکا»، از سال 1380 شروع کردند. این گروه با حضور در 9 دوره جشنواره عروسکی رضوی و کسب رتبه برگزیده در سه دوره جشنواره، یکی از پرافتخارترین گروه‌های حاضر در جشنواره عروسکی رضوی به شمار می‌رود.

نمایش یکی بود، یکی نبود توانسته رتبه برگزیده بخش موسیقی را در جشنواره مذکور کسب کند. همچنین در بخش‌های عروسک‌گردانی و طراحی صحنه نیز از این نمایش تقدیر شده است.

اورسی‌ها، فقط با کمی فاصله، پاره‌های ماه، صدای پای باران، یه دونه یه مورچه، خارج از نت و روزی روزگاری، از جمله آثار گروه توکا در ادوار مختلف این جشنواره است.

گفتنی است، آثار کارگردانان برجسته کشور در ادامه اجرای آثار برگزیده ادوار گذشته جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) به نشانی مشهد، خیابان خواجه‌ربیع، نبش خواجه‌ربیع 23، به روی صحنه خواهد رفت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار