معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: دوره آموزشی تخصصی ویژه طلاب مبلغ اربعین حسینی ۲۰ مهر در مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۶۶۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 07 October 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمد فردوسی پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰ مهرماه دوره آموزشی یک روزه ای ویژه طلاب مبلّغ و زائراربعین حسینی با رویکرد تربیتی و با همکاری بنیاد فقه و معارف که تحت نظر آیت الله هاشمی شاهرودی فعالیت می کندبرگزار خواهد شد.

وی افزود:تبیین آموزه ها و ارزش های نجات بخش مکتب اهل بیت (ع)، تشریح پیام های قیام اباعبدالله (ع)، بیان احکام مبتلابه و روشنگری و هدایت مردم نسبت به جریان های انحرافی و مسائل روز امت اسلام از جمله مهم ترین اهداف اعزام مبلّغان به همایش اربعین حسینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ادامه داد: هر ساله به همت حوزه علمیه خراسان تعدادی از مبلّغین این حوزه کهن برای تبلیغ در همایش عظیم اربعین حسینی به عتبات مقدسه و مسیرهای پیاده روی اعزام می شوند و امسال نیز برنامه ریزی در این زمینه داشته ایم.

فردوسی پور گفت : بر اساس نیازها و ظرفیت های ویژه اربعین حسینی، دوره های آموزشی متعددی را برای طلاب اعزامی از حوزه علمیه خراسان و سایر طلابی که به عنوان زائر مشرّف می شوند، برنامه ریزی و اجرا کرده ایم و این برنامه ها تا پیش از اعزام ادامه دارد.

ویتاکید کرد: اعزام مبلّغان در اربعین امسال به صورت تخصصی صورت می پذیرد و ۱۱۰ طلبه اعزامی در گروه های مختلفی دسته بندی شده و بر اساس نیازها، شاخصه های ویژه اربعین حسینی و ظرفیت سنجی های به عمل آمده، تحت برنامه های آموزشی قرار گرفته اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان بیان کرد: سعی کردیم در برنامه های آموزشی پیش از اعزام ابعاد گوناگون اربعین حسینی و شرایط ویژه آن را لحاظ کنیم تا مبلّغان با آمادگی کامل و کسب آگاهی های لازم پای در این عرصه بگذارند و حداکثر اثربخشی را داشته باشند.

وی ابراز کرد: همه طلاب مبلّغ و زائر پایه سوم به بالا با حداقل سن ۲۱ سال می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه به پورتال طلبگی خود مراجعه کرده و در این دوره آموزشی ثبت نام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار