سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: دایره مشاوره و مددکاری در تمامی کلانتری‌های خراسان رضوی ایجاد شده و در یک سال گذشته ۱۲۰ هزار پرونده به این دوایر ارجاع شده و ۵۹ درصد آنها منجر به سازش شده است.
کد خبر: ۶۶۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 05 October 2018

به گزارش تابناک : سرهنگ ابراهیم قربان زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: 1070 شهید در استان خراسان رضوی و 104 آزاده در نیروی انتظامی خراسان رضوی حضور دارند و سال گذشته نیز تعداد 6 نفر از همرزمان ما به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: امنیت یک محصول اجتماعی است که تنها با همکاری و هماهنگی مردمی و دستگاهی ایجاد می‌شود؛ نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت تلاش دارد و تا حد ممکن با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق نظم و امنیت تلاش می‌کند که نمود این مسئله حضور پلیس افتخاری در ماموریت‌ها است.

سرهنگ قربان زاده با اشاره به اینکه برنامه ریزی پلیس در اجرای منویات مقام معظم رهبری با استفاده از همه ظرفیت‌ها است تاکید کرد: به دنبال دستیابی به حداکثر رضایت مردمی هستیم و پلیس در طراز جمهوری اسلامی را مدنظر داریم و پلیس مقتدر امین مردم شعار امسال هفته ناجا است و تلاش داریم در حوزه امنیت امین خوبی برای مردم و خدمتگزاران صدیقی باشیم.

وی تصریح کرد: مردم مهمترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در راستای اجرای ماموریت‌ها و انجام برنامه‌ها همواره تلاش داریم بیشترین درصد رضایت را در ماموریت‌های پلیس استان حاصل کنیم و به لطف امام رضا(ع) در ارزیابی‌های صورت گرفته ناجا جزو دستگاه‌هایی است که مردم از عملکرد آن رضایت دارند اما این برای ما کافی نیست.

سرهنگ قربان زاده افزود: دفاتر نظارت همگانی و تلفن 197 در ساتای بهبود عملکرد ما فعالیت دارند. در کنار مردمداری و خدمتگزاری، قانونگرایی توام با خردورزی را مدنظر داریم و اقتدار در برخورد با مخلان نظم و امنیت را در دستور کار داریم؛ پلیس در اجرای برنامه‌های خود به این مهم توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه در هفته ناجا رویکردهایی مثل افزایش سرمایه اجتماعی پلیس و مشارکت مردم در تامین امنیت و توسعه قانونمداری را در دستور کار داریم اظهار داشت: با یک نگاه اجمالی به برخی از شاخصه‌ها می‌توان این ارزیابی را تجسم کرد. استان خراسان رضوی با 116 هزار و 510 کیلومتر مربع پنجمین استان پهناور کشور است که در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی استان است. جمعیت بیش از 6 میلیون و 500 این استان را دومین استان پرجمعیت کشور ساخته و سالانه بین 27 تا 30 میلیون زائر برای زیارت و پابوسی به مشهد مشرف می‌شوند.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت:957 کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان داریم؛ شاهد حضور اشرار و قاچاقچیان در سال‌های گذشته بودیم اما به لطف و عنایت امام رضا(ع) و با سختکوشی ناجا و ماموریت‌های شبانه روزی این امکان فراهم شده است که امروز می‌توانیم بگوئیم امن‌ترین مرز کشور هستیم و می‌توان ادعا کرد که بیش از 90 درصد مواد مخدر مکشوفه از سایر استان‌‌ها و مرزها وارد استان می‌شود.

سرهنگ قربانزاده با اشاره به اشراف اطلاعاتی ناجا استان بیان کرد: توجه به پیش بینی و مدیریت در بحران‌های اجتماعی را مدنظر داریم. اولویت دادن به موضوع پیشگیری را نیز در تمامی ماموریت‌ها به عنوان یک اصل در دستور کار داریم و با جرائم در فضای مجازی مقابله می‌کنیم و کاهش تلفات جاده‌ای را نیز اولویت خود می‌دانیم.

وی افزود: 87 درصد مردم از امنیت عمومی و داخلی کشور احساس رضایت دارند؛ این احساس امنیت، عینی و ذهنی افزایش پیدا کرده است. بحث حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان نیز مهم است. یک میلیون و 300 هزار نفر در این سکونتگاه‌ها حاضر هستند اما کاهش جرایم را در این مناطق شاهد هستیم.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با 313 مقر انتظامی، در دوره یک ساله گذشته با کنترل انتظامی و جدیت همکاران و سربازان و فرماندهان، در ارزیابی‌های نظارتی و کاهش جرایم خشن موفق بوده است.

سرهنگ قربانزاده بیان کرد: شاخص‌های امنیتی در استان مناسب و امیدوارکننده است و هیچگونه مشکل خاص امنیتی نداریم. ارجاع پرونده‌ها به مشاوره قضایی در کلانتری‌ها نیز جزو رویکردهای ماست؛ با همت و تلاش مسئولان ناجا دایره مشاوره و مددکاری در تمامی کلانتری‌های خراسان رضوی ایجاد شده و در یک سال گذشته 120 هزار پرونده به این دوایر ارجاع شده و 59 درصد آنها منجر به سازش شده است.

وی با اشاره به اجرای 120 طرح در راستای تامین امنیت اجتماعی در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در بحث دستگیری‌ها شاهد افزایش 16 درصدی هستیم. 32 تن انواع مخدر در دوره یک ساله اخیر کشف شده که 22 درصد افزایش داشته است؛ در جرایم خشن کاهش 12 درصدی داریم اما جرایم فضای مجازی 92 درصد افزایش داشته است. در حوزه تلفات جاده‌ای شاهد کاهش 8 درصدی هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار