مدیر کل هماهنگی اموررفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت:بیش از ۳۰ میلیون زائر و گردشگر در ۶ ماهه نخست امسال به خراسان رضوی وارد شده اند.
کد خبر: ۶۶۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 03 October 2018

به گزارش تابناک : مهدی فروزان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:بیش از  ۳۰ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۴۷ زائر و گردشگر در ۶ ماهه نخست امسال به استان وارد شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵.۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این آمار در مشهد و در بازه زمانی مذکور ۲۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۶۵ نفر می باشد که در مقایسه با سال قبل ۵.۳ درصد رشد داشته است. 

سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات خراسان رضوی ادامه داد:آمار ورودی زائران در سه ماهه تابستان به مشهد  ۱۱ میلیون ۴۰۱ هزار و ۹۹۱ نفربوده است که در مقایسه با تابستان گذشته ۵.۷ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد:سهم اتوبوس بین شهری از جابه جایی زائران۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۰۴ نفر،  راه آهن یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۸۴۶ نفر، هوایی ۹۷۵ هزار و ۳۷۷ نفر و اتومبیل های شخصی ۶ میلیون ۶۹۷ هزار و ۶۶۴ نفر بوده است.

فروزان همچنین در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام زائرین اربعین افزود: 8هزار و ۳۸۷ زائر پیاده اربعین از استان تاکنون در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند که این آمار مربوط به بازه زمانی چهارشنبه چهارم مهر تا سه شنبه ۱۰ این ماه می باشد.

وی ادامه داد:این افراد در قالب چهار هزار و ۴۶۹ گروه موفق به ثبت نام در سامانه برای تشرف پیاده به زیارت حضرت اباعبدلله الحسین (ع) شده اند و از متقاضیان شرکت در این همایش بزرگ  انتظار می رود از مراجعه به کنسولگری عراق خودداری و برای ثبت نام به ۲۷۳ دفتر کارگزاری در سطح مشهد مقدس و استان مراجعه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار