مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:تامین آب پایدار با توجه به جمعیت رو به رشد این استان اولویت اصلی آب منطقه ای است.
کد خبر: ۶۶۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 03 October 2018

به گزارش تابناک : محمد علایی سه شنبه شب در جلسه مشترک با معاون سفیر و تیم اقتصادی اتریش در خصوص راه های سرمایه گذاری در پروژه های انتقال آب و پساب، ساخت تصفیه خانه ها و آب شیرین کن ها اظهار کرد: اولین شرط یک سرمایه گذاری خوب پیدا کردن شریک خوب است و کشور اتریش یکی از شرکای خوب و با سابقه روشن در سرمایه گذاری در ایران است.

وی افزود:  درصد۲۴ مساحت  خراسان رضوی در منطقه نیم خشک و ۷۶ درصد آن در منطقه خشک واقع شده و میانگین بارش بلند مدت استان ۲۲۱ میلیمتر بوده است. همچنین در ۶۰ سال گذشته با رشد سریع جمعیت، توسعه شهر ها و صنایع، مهاجرت و تغییرات آب و هوا منابع آب استان با چالش های جدی مواجه شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد:بزرگ ترین راهبرد شرکت آب منطقه ای در مدیریت منابع آب سازگاری با کم آبی است و نیاکان ما میراث دار آب در هزاران سال قبل بوده اند و از نمونه های عینی آن قنات قصبه گناباد و سد کریت طبس است که خیلی خوب توانسته اند برنامه های سازگاری با کم آبی را نشان دهد.

رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تاکید کرد: پتانسیل بسیار خوب استان در حوزه معادن و گردشگری با سفر سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر به مشهد باعث شده است تا بحث  تامین آب پایدار و مطمئن اولویت اصلی شرکت آب منطقه ای باشد .

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار