ضاربان که از اولیاء دانش‌آموزان به نام‌های ح.ب، پایه پنجم آموزشگاه و الف.ف، در شیفت مخالف آموزشگاه بودند، در زنگ پایان شیفت اول و ورود دانش‌آموزان شیفت دوم، با استفاده از شلوغی جمعیت در سالن مدرسه، با سلاح سرد (چاقو و قمه) وارد مدرسه شدند.
کد خبر: ۶۶۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 03 October 2018

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد در توضیح ضرب‌وجرح معلمان در آموزشگاه قلی‌زاده گفت:ضاربان پس از ضرب و جرح معلمان مانع خروج آمبولانس از مدرسه شدند.

محسن روحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: ظهر روز گذشته، ساعت 11 و 55 دقیقه، همزمان با تعطیلی آموزشگاه پسرانه قلی‌زاده آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد، واقع در منطقه محمدآباد، ۲ تن از اولیای دانش‌آموزان به معلمان این آموزشگاه هتک حرمت کرده و با ایجاد ضرب و جرح معلمان، آنان را راهی بیمارستان کردند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد ادامه داد: ضاربان که از اولیاء دانش‌آموزان به نام‌های ح.ب، پایه پنجم آموزشگاه و الف.ف، در شیفت مخالف آموزشگاه بودند، در زنگ پایان شیفت اول و ورود دانش‌آموزان شیفت دوم، با استفاده از شلوغی جمعیت در سالن مدرسه، با سلاح سرد (چاقو و قمه) وارد مدرسه شدند. 

وی با بیان این‌که «هتاکان با ایجاد رعب و وحشت همراه با فحاشی و تهدید به سمت معلم پایه پنجم آموزشگاه، جناب آقای علیرضا فلکی، حمله کرده و این معلم را مورد ضرب و جرح قرار دادند که باعث پارگی فک و آسیب به دندان‌هایش شد»، تصریح کرد: یکی از همکاران به نام اکبر اعتضاد، برای جداکردن وارد صحنه شد که او هم با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و از ناحیه ابرو، نزدیک به چشم مجروح شد که در بیمارستان، هفت بخیه بر روی صورتش زده شد.

روحانی‌نیا خاطرنشان کرد: ضاربان پس از این‌که کادر اجرایی دبستان با نیروی انتظامی و اورژانس تماس گرفتند از محل متواری شده و زمانی که عوامل اورژانس، پس از رسیدن به آموزشگاه و اقدامات اولیه برای انتقال مصدومان اقدام کردند، ضاربان در جلوی درب خروجی مدرسه آن‌ها را نیز تهدید کرده و مانع خروج آمبولانس می‌شدند که در نهایت با حضور عوامل نیروی انتظامی، آمبولانس بعد از 25 دقیقه معطلی توانست با اسکورت خودروی گشت نیروی انتظامی، مصدومان را به بیمارستان امدادی منتقل کند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که انتظار داشتیم با توجه به حضور عوامل ضرب‌وجرح در خارج از مدرسه نیروی انتظامی آنها را دستگیر کند ولی این اتفاق رخ نداد تاکید کرد: ضاربان، معلمان مجروح و عوامل مدرسه را تهدید کردند که اگر شکایت کنید شما را خواهیم کشت و مدرسه را بر روی سرتان خراب می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد از عیادت و دلجویی از معلمان مجروح به اتفاق دو تن از معاونان اداره در بیمارستان امدادی خبر داد و اضافه کرد: پس از آن با حضور در محل مدرسه با عوامل اجرایی و معلمان دیدار کردیم و ضمن اظهار تاسف از چنین واقعه‌ای، خواستار پیگیری موضوع از مراجع حقوقی و قانونی شدیم تا شاهد احقاق حق مصدومان و مجروحان و اعاده حیثیت همکاران فرهنگی و اشد مجازات عاملان این حادثه تلخ و ناگوار باشیم.

وی درخصوص علت احتمالی درگیری تصریح کرد: روز قبل یکی از این معلمان مضروب، به‌خاطر شیطنت دانش‌آموز در کلاس و سوت‌زدن مداوم، به او تذکر می‌دهد و چون دانش‌آموز تکرار می‌کند، به وی سیلی می‌زند که بعد از اتمام کلاس دانش‌آموز به خانه برمی‌گردد و روز بعد، پدر دانش‌آموز به همراه یک نفر دیگر وارد مدرسه می‌شوند و با قمه به معلم حمله می‌کنند و همکار دیگری که برای میانجی‌گری می‌آید را نیز مجروح می‌کنند.

روحانی‌نیا ادامه داد: خوشبختانه همکاران ما به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و خطر جانی تهدیدشان نمی‌کند. دوربین‌های آموزشگاه این حادثه را ثبت و ضبط کرده‌اند و واقعاً دلهره‌آور و سبعانه است.

وی تاکید کرد: هنوز ضاربان دستگیر نشده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار