در جریان نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران، حسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران به ارائه گزارش دو ماهه پرداخت که پس از آن اعضای شورای شهر تهران واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۶۶۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 03 October 2018

به گزارش تابناک : مجید فراهانی، محسن هاشمی و زهرا صدر اعظم نوری پس از استماع گزارش خزانه دار، نسبت به برخی موارد مالی واکنش نشان دادند.

فراهانی؛ لزوم به جریان افتادن بودجه غیر نقد طبق مصوبه شورای شهر

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در جریان نود و یکمین صحن علنی شورای شهر تهران پس از استماع سخنان خزانه دار شورای شهر تهران در خصوص لزوم به جریان افتادن بودجه غیر نقد واکنش نشان داد.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران پس از استماع گزارش حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر تهران بیان کرد: در تیر ماه و مردادماه، ۲۳ درصد نسبت به آنچه پیش بینی میشد، کسری بودجه نقد و غیر نقد داشتیم. یعنی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان تا الان کمبود بودجه داریم و ما باید هر چه سریع تر با مصوبات گذشته بحث غیر نقد را فعال کنیم‌.

فراهانی افزود: بخشنامه آقای نجفی در سال گذشته به هیچ عنوان سبب نشد که خدشه بر مصوبه شورای شهر در خصوص دستورالعمل غیر نقد، وارد شود.

وی در توضیح بخشنامه شهردار سابق گفت: یعنی آنکه آن بخشنامه در زمان کوتاه جهت ساماندهی بحث غیر نقد بود و الزامی برای توقف کامل جریان غیر نقد نیست. شهرداری تهران از این موضوع شکایت دارند که اجازه تهاتر و اجازه دریافتی غیر نقد برایشان امکان پذیر نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران بیان کرد: با بررسی هایی که داشتیم بهانه تنها بخشنامه شهردار سابق بوده است و با توضیحاتی که آقای رسولی، خزانه دار عنوان کردند، مشخص شد این بخشنامه به هیچ عنوان به لحاظ قانونی، به عنوان نقض مصوبه شورای شهر نیست.

وی اضافه کرد: آن بخشنامه ناظر بر این بود که تنها در مدت کوتاه این اتفاق بیفتد تا ساماندهی صورت بگیرد. ما نمی دانیم بخشنامه جدید چه زمانی اعلام می شود و تا زمان اجرایی شدن، دو ماه زمان میبرد که این زمان طلایی را از دست می دهیم.

فراهانی در پایان گفت: از این رو، خواهش من این است که بر اساس دستورالعمل سابق که مصوبه شورا است اعلام گردد تا جریان غیر نقد به راه بیفتد تا شهر بیش از این معطل نشود.

 

هاشمی؛ بودجه نقد تا انتهای مرداد مطابق بودجه مصوب 97 بوده است

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه عملکرد شهرداری در تحقق بودجه نقد قابل قبول بوده ولی در بخش بودجه غیر نقد است که باید اقدامات اساسی انجام شود همچنانکه از 4 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب تا نیمه اول سال تنها 170 میلیارد تومان محقق شده است .

محسن هاشمی ریاست شورا در نود و یکمین جلسه شورا گفت: تشکری داریم از شهرداری تهران بابت عملکردشان در بودجه نقد که تا انتهای مرداد ماه سال جاری عملیات بودجه نقد مناسب بوده و مطابق بودجه مصوب سال 97 پیش رفته است.
 
وی ادامه داد: آنچه ما در آن دچار مشکل هستیم تحقق بودجه غیر نقد است که از 4 هزار میلیارد تومان 6 ماهه نخست  تنها 170 میلیارد تومان تا انتهای مرداد ماه برآورده شده است که این غیر قابل قبول است.
 
هاشمی افزود: البته در این خصوص یک ماه پیش تذکر دادیم که قرار شد سامانه استفاده از بودجه غیر نقد باز شود البته این موارد منتج شد به اینکه شهرداری  لایحه ای را ابتدا به شورا بدهند تا برخی مسائل که شفاف نبوده در تهاتر املاک در بودجه غیر نقد شفاف شود. 

صدراعظم نوری؛ انتقاد از عملکرد شهرداری در تحقق بودجه غیر نقدي

زهرا صدراعظم نوری بعد از استماع گزارش حسن رسولی درباره حسابهای درآمد و هزینه شهرداری تهران در تیرماه و مردادماه٩٧ گفت: در بودجه سالانه شهرداري اعتبارات غیر نقد اختصاص داده مي شود تا شهرداری بتواند برای تكميل پروژه‌ها و برنامه هاي خود از آن استفاده کند و به اهداف مورد نظر در برنامه سالانه دست يابد.

وی افزود: بر اساس گزارشی که ارايه شد جذب اعتبارات غیرنقد بسیار پایین بوده است از ٤٠٠٠ هزار ميليارد تومان بودجه غير نقد فقط ٢٠٠ ميليارد طي پنج ماه جذب شده است. در مرداد ماه عملكرد غير نقد ٦/٧٧ درصد است.

صدر اعظم نوری اظهار کرد: این در حالی است که مناطق شهرداری تهران از طریق بودجه غیرنقد می‌توانند برای تکمیل پروژه‌های خود که در مرحله پیشرفت ۷۰/ ۸۰درصدی هستند استفاده کنند

وی ادامه داد: باید برای تحقق و جذب بودجه غیرنقد سازوکاری اتخاذ شود در غير اين صورت با چنین رویه‌ای شهرداری هیچ‌گونه عملکردی در حوزه غير نقد نخواهد داشت .

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار