سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تجربیات جهانی نشان داده است کشور‌هایی در امر گردشگری موفق هستند که گردشگری ترکیبی را مد نظر کار خود قرار داده اند.
کد خبر: ۶۶۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 29 September 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با حضور در یکی از مدارس مشهد گفت: گردشگری یکی از سه صنعت با ارزش افزوده بالای جهانی در کنار خودرو و نفت است و ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا دست اندر کار صنعت گردشگری هستند و در این حوزه کار می‌کنند.

وی افزود: به همان میزان که به امر ارتقای زیارت پرداخته شده است باید به ارتقای فرهنگ میزبانی نیز فکر کنیم و مرکز ثقل آن مدارس و هنرستان‌ها هستند.

مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی گردشگری زیارت محور اصلی است و اگر بخواهیم ضریب ماندگاری زائرین را افزایش دهیم باید در کنار زیارت به دیگر ابعاد گردشگری نظیر گردشگری سلامت، بومگردی، طبیعت گردی و گردشگری تاریخی نیز بها دهیم.

حسینی افزود: برای توسعه گردشگری ترکیبی در استان باید به زیر ساخت‌ها نیز اهمیت دهیم که در همین راستا و در سند جامع زیارت استان ۸۰۰ پروژه دیده شده است که بخشی از آن زیرساختی است.

وی گفت: سال گذشته ۳۱.۵ میلیون زائر به استان آمده اند و در سال ۱۴۰۴ قرار است میزان زائرین به ۴۰ میلیون برسد و این میزان افزایش، نیازمند ایجاد زیر ساخت‌های لازم و همچنین ارتقای فرهنگ میزبانی زائرین است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: آموزش و پرورش با ایجاد رشته‌های مرتبط با گردشگری که ۱۴۰۰ دانش آموز استان را تحت پوشش خود قرار داده است می‌تواند نقش ارزنده‌ای در ارتقای فرهنگ میزبانی زائرین داشته باشد.

حسینی گفت: می‌توان با پیوند بین پژوهشگاه زیارت با پژوهشسرا‌های دانش آموزی و پژوهشگاه‌های معلمین به ارتقای گردشگری زیارت و فرهنگ میزبانی کمک شایانی نمود.

وی افزود: هنرستان‌های استان که دارای رشته گردشگری هستند می‌توانند به عنوان هنرستان‌های حامی از سوی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار