قانون منع به کار گیری بازنشستگان به رئیس جمهور ابلاغ شد اما برخی متولیان امر همچنان به دنبال لایه های نفوذی برای حفظ شهرداران کلان شهر ها هستند. شهردارانی که بازنشسته هستند اما ادعا می کنند که راه زیادی تا بازنشستگی دارند و قانون منع به کار گیری بازنشستگان را شامل دیگران می دانند اما قانون چه می گوید؟
کد خبر: ۶۶۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 27 September 2018

به گزارش تابناک : لابی های افشانی و برخی دیگر از شهرداران کلان شهرها بی جواب مانده است و این افراد نتوانسته اند مثلث دولت، مجلس و مدیریت شهری در کنار هم برای حفظ سمت را تشکیل بدهند. حال با تمام این حرف و حدیث ها به دنبال استفساریه از مجلس برای بقا خود هستند اما به عقیده ی نمایندگان، قانون مشخص است و تنها دو ماه برای کناره گیری زمان دارند اما مدیران شهری گویا به دنبال خرید زمان هستند و در این راستا سیل نامه ها به رئیس مجلس برای میانه داری ارسال شده است.


در این میان مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان ها و عضو شورای شهر تهران در نامه‌ای به رئیس مجلس گفت: شورای عالی استانها بر این باور است که شهرداران مشمول قانون مبع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند و بر این اساس از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود، اقدام مقتضی معمول فرمایند.


وی در پایان با ذکر دلایلی عنوان کرد: شورای عالی استانها بر این باور است که شهرداران مشمول این قانون نمی شوند و بر این اساس از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست می شود، اقدام مقتضی معمول فرمایند.


از سوی دیگر حسن رسولی، در پاسخ به این پرسش که آیا شورا به دلیل تفاسیر متفاوتی که از قانون منع به کارگیری بازنشستگان و مشمول شدن شهردار تهران می شود دیداری با مجلسی ها خواهند داشت یا خیر گفت: شورای شهر تهران هیچ ابهام حقوقی در خصوص اینکه قانون جدید منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار تهران نمی شود ندارد.


وی در گفتگو با مهر اظهار کرد: به لحاظ مصالح شهروندان و اینکه ما وکلای مردم هستیم به مصلحت شهر نیست طی ۱۳ ماه ما پنجمین مدیر شهر را انتخاب کنیم.


رسولی تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران استدلال های خود را برای حفظ افشانی در شهرداری به رئیس شورا منتقل کرده و رئیس شورا نیز این استدلال ها را به وزیر کشور انتقال داده است. در حال حاضر وزیر کشور به عنوان متولی قانون شوراها و شهرداری ها برای آنکه به یک نقطه نظر کارشناسی حمایتی برسد، کمیته ای تشکیل داده و از دیوان محاسبات و معاونت حقوقی درخواست کرده در این خصوص اظهار نظر کند.


رسولی ادامه داد: رئیس شورای عالی استان ها و رئیس شورا تقاضا کردند در اسرع وقت با رئیس مجلس در این خصوص دیداری داشته باشیم تا استدلال های خود را در خصوص ماندن افشانی بیان کنیم.


وی اظهار امیدواری کرد: مجلس دهم در جایگاهی قرار نگیرد که مهمترین اختیار شوراها که تعیین تکلیف صفر تا صد انتخاب حضور و خاتمه فعالیت شهرداران است را تحت تاثیر قرار دهد زیرا قانون عام قوانین خاص را بلااثر نمی کند.


رسولی تاکید کرد: امیدواریم حاصل این تصمیم اختلالی در مدیریت محلی به خصوص مدیریتی شهر تهران ایجاد نکند.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار