مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مشکل کمبود معلم در این استان مرتفع شد و هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.
کد خبر: ۶۵۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 17 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ قاسمعلی خدابنده ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد:بیش از یک میلیون و دویست هزار دانش آموز خراسان رضوی از ابتدای مهر به مدرسه خواهند رفت که این آمار با ثبت نام مهاجرین از شهرهای دیگر و اتباع بیشتر نیز خواهد شد.

وی افزود: از تابستان فرایند آماده سازی تجهیزات و تکمیل نیروی انسانی در دستور کار بوده و ۲۰ میلیارد ریال در خصوص نوسازی مدارس هزینه شده که این اعتبار جدا از اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:طرح اردوی جهادی در مناطق محروم با کمک بسیج برگزار و مدارس رنگ آمیزی شد و همچنین تاسیسات مدارس نیز رفع اشکال شده است.

وی تاکید کرد: ۱۴۵ پروژه در هفته دولت بهره برداری شد و ۳۶۵ هزار متر مربع ایزوگام و ۲۹۳ هزار متر مربع نیز آسفالت در مدارس انجام شده است.

خدابنده گفت: ۹۰ هزار شاغل در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول هستند ودر تابستان جاری۶۵۰۰ درخواست جا به جایی به ثبت رسید که با نزدیک به ۴۹ درصد آن موافقت شده است و باتوجه به اینکه با چالش کمبود معلم رو به رو بودیم اقداماتی انجام شد که این کمبود رفع شود . در این راستا ۱۵۰۰ کلاس خرید خدمت آموزشی انجام شده است همچنین ۲۴۰۰ نفر عوامل اجرایی را به حوزه تدریس وارد کردیم و ۸۶۰ نفر معلم جدید از دانشگاه فرهنگیان تامین شدند وبخشی را هم با حق التدریس و برون سپاری جبران کردیم.

وی بیان کرد:در حوزه تربیت بدنی در مجموع تیمی مقام اول کشوری را بدست آوردیم و در جشنواره خوارزمی برای چهارمین سال اول شدیم و در کنکور نیز رتبه دوم بعد از تهران را بدست آوردیم.

خدابنده گفت: یک سوم مدارس ما نیاز به نوسازی دارند و در قسمتی از حاشیه شهر و غرب مشهد و گلبهار با کمبود کلاس مواجه هستیم.جمعیت دانش آموزی ما ۴.۲ درصد، کلاسهای درس ۳.۷ درصد، واحدهای آموزشی ۱.۲ درصد به نسبت سال گذشته رشد داشته است همچنین امسال ۱۰.۱۷ درصد نیاز به نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان رشد داشته است.

وی تصریح کرد:۶۵ هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارند که باارائه مدارک مهاجرت از آنها ثبت نام به عمل خواهد آمد وبخشی که نیز فاقد مدارک هستند با سپردن تعهد ثبت نام می شوند همچنین در مناطق روستایی هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نخواهد بود و مدارس روستاهای نزدیک با یکدیگر تجمیع و هزینه رفت و آمد دانش آموزان به روستای مرکزی را دولت تقبل کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار