بافت فرسوده، مشکلی است که سال های سال است با آن دست به گریبان هستیم اما راه حل چیست؟
کد خبر: ۶۵۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 13 September 2018

به گزارش تابناک : هشدارهای زلزله و در پی آن نگاه ها به خانه های فرسوده ای جلب می شود که نه تنها نسخه ای برای آن وجود ندارد گاهی بر سر دعوای طرح های مختلف بلاتکلیف می ماند؛ اتفاقی که مدیریت شهری، دولت را مقصر می داند و دولت با نسخه های مسکن مهری، سعی در التیام این مشکل دارد اما آن چه را که بیشتر متخصصان به آن اشاره دارند مدیریت یکپارچه است؛ اتفاقی که می تواند به مشکل بافت فرسوده برای همیشه خاتمه دهد در این راستا محمد سالاری با اشاره به مشکلات شهری، نگاه ویژه بانک ها و مسئولین را برای حل این معضل طلب می کند.

محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات موجود در پایتخت گفت: امروزه کلان شهرها با مشکل نبود مدیریت شهری مواجه هستند. پیش بینی می شود در سال 1430 هشتاد و پنج درصد از جمعیت کشور در کلان شهرها از جمله شهر تهران جمع خواهند شد. لذا چالش های فراروی شهرها و کلان شهرها تفاوت های بنیادی ایجاد خواهد کرد و قطعا می بایست حاکمیت جمهوری اسلامی یک تغییر سیاست مدون داشته باشد. 

وی افزود: بحث مدیریت هماهنگی حوزه شهری از برنامه سوم در برنامه کشور آغاز شده است و همواره در جلسات به موضوعات و چالش های شهری پرداخته شده است. امروزه رفتارهای مسئولان نسبت به سال های گذشته تغییرات مطلوبی داشته است که برگزاری اینگونه جلسات از جمله این تغییرات نیکو و اساسی است.

سالاری عنوان کرد: شهرداری یک شهر به مثابه یک دولت ملی است. اگر مصوبات شورا و تصمیم گیری آن به صورت قانونی عملیاتی نشود، با وجود چنین جایگاهی با مشکلات اساسی روبرو خواهیم بود. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: شهر تهران ظرفیت های بسیار بالایی برای خدمات رسانی به شهروندان دارد. بعضا برخی از مدیران با دیدن این ظرفیت های بالا و پیچیده و وسیع برای تصمیم گیری این شهر متعجب می شوند اما متاسفانه با وجود تمدن کهن کشورمان هنوز نتوانسته ایم به این موضوعات به طور کامل بپردازیم. اما چنین جلساتی با بیان مشکلات و معضلات مطرحه و تصمیم گیری های به جا و صحیح می تواند در به ثمر رسیدن این طرح های نیکو موثر باشد.

سالاری درباره مشکل بافت فرسوده عنوان کرد: بافت فرسوده امروزه از موضوعات مهم کشوری است که حتی ریاست محترم جمهور به آن نگاه ویژه دارد. این مبحث از گذشته مورد اهمیت بوده و همچنان مدیریت شهری با آن دست و پنچه نرم می کند. پیشنهادات و طرح های متعددی در این زمینه ارائه شده و مدل های مختلفی مطرح گردیده که به سرانجام رسیدن این مشکل و معضل کمک همه مسولان و سازمان ها، بانک ها و... را می طلبد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار