ورزشگاه تختی مشهد یکی از ورزشگاه‌های قدیمی این شهر است که قدمت آن حدود نیم قرن است و نیاز به مرمت جدی دارد.
کد خبر: ۶۵۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 12 September 2018

به گزارش تابناک : ورزشگاه تختی مشهد یکی از ورزشگاه‌های قدیمی این شهر است که قدمت آن حدود نیم قرن است و نیاز به مرمت جدی دارد تا این ورزشگاه بار دیگر در اختیار ورزشکاران و باشگاه‌های استان خراسان رضوی قرار بگیرد.

در سال‌های اخیر صحبت‌های متعددی برای بازسازی و مرمت این ورزشگاه صورت گرفته بود اما بعضا شاهد هستیم که در مواقع اضطراری مثل برگزاری بازی‌های لیگ برتر و یا لیگ دسته اول این ورزشگاه آمادگی لازم را ندارد.

امیر زارعی؛ معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این زمینه می‌گوید: این مجموعه پیر و فرسوده است و حداقل 50 سال قدمت دارد و به هر صورت طوری طراحی شده بوده که رقابت اکثر رشته‌های ورزشی آنجا برگزار شود و طبیعتا به نسبت آن زمان یک مجموعه کامل بوده است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: مجموعه‌های ورزشی پس از مدتی نیاز به مرمت و نگهداری دارند تا بتوان از آن استفاده کرد اما این مجموعه بسیار بزرگ است و فضای زیادی را اشغال کرده و در سال‌های اخیر به ویژه 5 تا 6 سال اخیر مدیران کل ورزش و جوانان استان سعی داشته‌اند در راستای بازسازی قدمی بردارند و البته با کمبود اعتبار نیز روبرو بوده‌ایم.

وی گفت: متاسفانه با این اعتبارات دستگاه ورزش و جوانان نمی‌تواند این کار را صورت دهد و باید وزارت و شرکت توسعه و تجهیز به ما کمک کند و مدیران کل به این فکر بودند تا از سایر دستگاه‌های کمک بخواهند و از اعتبارات آنها کمک بگیرند.

زارعی با اشاره به اینکه این اتفاق رخ نداده است بیان کرد: باید به صورت یک تفاهمنامه این مهم پیش ببرد زیرا هر سرمایه گذاری یکسری خواسته‌هایی دارد و نمی‌شود عنوان کرد خواسته نداشته باشد و البته اختلاف سلیقه‌‌هایی نیز بوده اما بازهم اداره کل ورزش و جوانان استان هر ساله از محل اعتبارات خودمان سعی کردیم در موارد ضرورت هزینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال زمین شماره یک اعلام شد سکوها تحمل حضور تماشاگران را ندارد و آنجا را تقویت کردیم تا قسمت‌هایی به این شکل کارش جلو رود و بحث سرویس‌های بهداشتی و رختکن را نیز صورت دادیم و اما اگر بخواهد اتفاقی بیفتد نیازمند اعتبار ملی و کمک شهرداری و آستان قدس رضوی است.

وی بیان کرد: اگر به ورزشگاه بروید و مشاهده کنید شاید ظاهر دیوار مجموعه فرسوده است اما سالن‌های آنجا قابل استفاده است. سال گذشته هیئت کشتی و اداره کل 50 میلیون هزینه کرد و تمام سرویس‌ها بازسازی شده است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: شهرداری و آستان قدس باید در این حوزه پای کار بیایند؛ امسال زمین شماره دو را قرارداد بسته‌ایم و قرار است چمن شماره 2 تعویض شود و چمن شماره یک نیز دکل نورافکن‌ها عوض شد و تعویض چمن شماره دو نیز نیازمند 600 تا 700 میلیون هزینه دارد.

زارعی گفت: مدیران قبلی این مسئله را با شهرداری و آستان قدس جلو رفته‌اند اما زمانی که قرار بوده اجرایی شود مشاهده شده که شهرداری برای مثال خیلی این قضیه را جدی نگرفته؛ برای مثال شهرداری عنوان کرده حاشیه ورزشگاه باید تجاری شود که البته این اتفاق زیاد جالب نیست.

وی افزود: برای مثال بازی اخیر مشکی پوشان با قشقایی شیراز در این ورزشگاه برگزار شد؛ دیدگاه این است که اداره کل ورزش باید این امکانات را در اختیار باشگاه بگذارد در صورتی که باشگاه پدیده برای مثال باید دارای یک ورزشگاه اختصاصی باشد. چرا یک استادیوم تخصصی برای خودشان ندارند؟

زارعی عنوان کرد: ما با همه وجود بازی روز جمعه را برگزار کردیم و یک هفته برای این کار تمام امکانات را بسیج کرده و رختکن و زمین آنجا را مرمت کردیم. این کارها صورت گرفته است اما باید یک باشگاه وقتی خصوصی است و در آئین نامه فدراسیون ورزشی و سازمان لیگ برایش تعریف شده که خودش باید دارای امکانات باشد این امکانات را ندارد.

وی بیان کرد: اگر امکانات اداره کل ورزش و جوانان نبود مشکی پوشان و پدیده کجا قرار بود مسابقه دهند؟ چمن ورزشگاه ثامن را در حال تغییر هستیم و یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای چمن آنجا هزینه شده تا در شان استان است. وظیفه اداره کل ورزش و جوانان این نیست که امکانات در اختیار تیم‌های لیگ برتری قرار دهد و باید این امکانات در اختیار هیئت‌های خودمان قرار بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار