یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ما شاهد هستیم که فضای مجلس شورای اسلامی خیلی زود انتخاباتی می‌شود و انرژی نمایندگان که باید صرف حل مسائل ملی و منطقه‌ای شود مصروف انتخابات می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 12 September 2018

به گزارش تابناک : علی بختیار با اشاره به افق‌ها و فرصت‌های پیش‌روی نمایندگان در دو سال باقی‌مانده از مجلس دهم، بیان کرد: تقریبا نیمه دوم عمر مجلس دهم آغاز شده است و در سال آینده فضای مجلس شورای اسلامی انتخاباتی خواهد شد و انرژی نمایندگان که باید صرف خدمت و حل مسائل ملی و منطقه‌ای شود، متاسفانه صرف مسائل انتخاباتی می‌شود که این یک آسیب و آفت برای کشور است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه فضای انتخاباتی خیلی زود آغاز می‌شود. بنده امسال در حوزه انتخابیه خود شاهد هستم با وجود این‌که دو سال به اتمام مجلس دهم باقی‌مانده است فضا انتخاباتی شده و بخشی از انرژی ما صرف این موضوعات می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که مجلس شورای اسلامی در این دو سال باقی‌مانده باید انجام دهد و حتی مجالس و دولت‌های مختلف نیز آن را انجام نداده‌اند حل مساله‌ اقتصاد است که از ضروری‌ترین اقداماتی است که مجلس شورای اسلامی باید به آن بپردازد.

بختیار تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در دو سال اول، دوران رشد و بلوغ را سپری می‌کرد، اما امروز مجلس شورای اسلامی به جایی رسیده که می‌تواند گام‌های موثری بردارد. مجلس دهم به دلیل این‌که مجلس تخصص‌گرایی است در این دو سال باقی‌مانده باید برای جراحی اقتصادی کشور وقت بگذارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ما امروز شاهدیم که بخشی از به‌هم ریختگی بازار ارز ناشی از فشارهای روانی است. با وجود این‌که خیلی از بخش‌ها به ارز وابسته نیستند، اما به هر مغازه‌ای که مراجعه می‌کنید می‌گویند چون قیمت ارز افزایش یافته است قیمت‌ها بالا می‌رود. دلیل این امر این است که زیرساخت‌های اقتصادی بر پایه تنظیم بازار ارز بنا شده است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌: ما همیشه فکر کردیم که باید ارز و قیمت‌ها را کنترل کنیم و به دنبال سیاست تنظیم‌گری برویم. در حالی که اگر ارز چند نرخی باشد حتما در آن فساد ایجاد خواهد شد. دولت اصلا نباید در این موضوعات دخالت کند. مجلس شورای اسلامی باید با تمرکز بر روی دستگاه‌های اقتصادی برنامه‌ای بلندمدت که سالیان سال برای اقتصاد کشور باقی بماند را تهیه کند و مجلس دهم اکنون این ظرفیت را دارد.

بختیار ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی نیز مجلس شورای اسلامی باید برای حل مسائل ورود پیدا کند. ما باید با کشورهای منطقه مذاکره کنیم و روابط صمیمانه‌ای را با همسایگان‌مان برقرار سازیم. مجلس شورای اسلامی می‌تواند برای این موضوع وقت گذارد. اگر مسائل ما با همسایگان‌مان حل شود گام اساسی در رفع مشکلات سیاست خارجی برداشته‌ایم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار