در حاشیه نخستین کنگره شهرهای اداری جهان در آنکارا، کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با مصطفی تونا شهردار آنکارا ملاقات کرد.
کد خبر: ۶۵۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 12 September 2018

به گزارش تابناک : در این دیدار دو طرف نسبت به تبادل تجربه و همکاری مشترک برای دستیابی به راهکارهای توسعه پایدار در بافت های فرسوده، اجرای پروژه های بازآفرینی شهری و ساخت ساختمانهای مسکونی و اداری تأکید کردند.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این تاکید کرد: شهرداری تهران از گذشته با شهرداری آنکارا ارتباطات خوبی داشته است؛ عقد پیمان خواهرخواندگی بین دو شهر گواهی بر این ادعا است. در حال حاضر هم این فرصت فراهم شده است تا با توسعه روابط، تعاملات و مناسبات افزایش پیدا کند؛ به ویژه در بخش نوسازی بافت فرسوده که دو شهر دارای مشکلات و ظرفیت های مشابهی هستند.


مصطفی تونا ، شهردار آنکارا، نیز با بیان اینکه امروز برای پایتخت هر دو کشور روز مهمی است، افزود: تهران و آنکارا پایتخت دو کشور ریشه دار هستند و از امروز شهرداری های این دو شهر تصمیم گرفته اند روابط شهری خود را توسعه دهند.

 

تاثیرات تهران و آنکارا در تشکل های موثر بین المللی


وی ادامه داد: تهران و آنکارا دو شهر پیشرو در دیپلماسی شهری هستند. همانطور که آنکارا اتحادیه شهرداران دریای سیاه را راه اندازی کرده است و هم اکنون نیز طراحی امور شهرداری ها در ترکیه را عهده دار است، تهران نیز مجموعه شهرداران آسیایی را تاسیس کرده است و بطور طبیعی برقراری روابط میان این دو شهر با این سوابق سود زیادی خواهد داشت.


به گفته شهردار آنکارا؛ امروز این فرصت بدست آمده است تا ما میزبان هیات شهرداری تهران باشیم و از صمیم قلب امیدوارم که این حضور به توسعه روابط دو کشور کمک کند و همچنین همکاری ها میان شهرداری ها به الگویی برای همکاری بین کشورها تبدیل شود.


حاجی علی اکبری نیز در این دیدار بیان کرد: مفتخرم که توفیق پیدا کردم از پایتخت کشور دوست و همسایه بازدید داشته باشم. هر چند این سفر کوتاه است؛ ولی مطمئنا می تواند در آینده نزدیک و با ارتباطات خوب در عرصه نوسازی بافت فرسوده، جبران گذشته را انجام دهد.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری های تهران و آنکارا می توانند در تشکل های موثر بین المللی در قالب مجموعه هایی مانند سازمان شهرها و پایتخت های اسلامی، سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی ، مجمع شهرداران آسیایی و تشکل در حال تاسیس مجمع شهرهای اداری جهان نقش آفرینی کنند.


وی افزود: تهران و آنکارا می توانند به عنوان دو پایتخت همسایه و مسلمان با یکدیگر همکاری کنند و از طرف دیگر در تشکل های شهرداری ها در حوزه دیپلماسی شهری موثر واقع شوند.


شهردار آنکارا نیز با بیان اینکه امضای توافقنامه سرفصل جدید در روابط دو کشور است، تاکید کرد که از همه ظرفیت ها برای اجرای این تفاهمنامه استفاده خواهد کرد.


در پایان دو طرف توافق کردند که در حوزه های محیط زیست، حمل و نقل عمومی، مترو، سرمایه گذاری و خدمات شهری با یکدیگر همکاری کنند.


اجلاس شهرهای اداری جهان با حضور شهرداران و مقامات شهری آنکارا (ترکیه)، اسلام آباد (پاکستان)، سه جونگ (کره جنوبی)، نیامای (نیجر)، لیوبلیانا (اسلونی)، برازیلیا (برزیل)، موگادیشو (سومالی)، سارایوو (بوسنی و هرزگوین)، بوداپست (مجارستان) و تهران از تاریخ 13 تا 16 شهریور ماه درشهر آنکارا برگزار شد .
در سفر به آنکارا، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز ملاقات و از پروژهای نوسازی شهری این شهر به طور کامل بازدید کرده و از نزدیک با ساختار نوسازی شهری دو منطقه بزرگ آنکارا آشنا شد.

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار