داده های جدید تجارت خدمات که وزارت بازرگانی چین منتشر کرده نشان می دهد، مبلغ واردات و صادرات خدمات چین در هفت ماه اول سال جاری به 2975 میلیارد و 400 میلیون یوان رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 9.9 درصد افزایش یافته و رقم تاریخی جدیدی ثبت کرده است. این رقم 15 درصد مبلغ کل تجارت خارجی چین را شامل می شود.
کد خبر: ۶۵۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 11 September 2018

به گزارش تابناک : از این میزان صادرات 14.6 درصد و واردات 7.7 درصد رشد کرده و مبلغ کسری نسبت به دورۀ مشابه سال گذشته 37 میلیارد و 100 میلوین یوان کاهش یافت. 

افزایش حدود ده درصدی تجارت خدمات چین در حالی که تجارت جهانی با مانع حمایتگرایی روبرو است، تحقق یافته است و این نشان می دهد که روند بهبود و پیشرفت بر پایۀ ثبات تحکیم یافته است و مهمتر این که ساختار تجارت خدمات پیوسته بهبود یافته و صادرات و واردات خدمات نوظهور چشمگیر است.


در حال حاضر توسعۀ سریع تجارت خدمات برای چین و جهان اهمیتی دارد. اول اینکه چین در مدتی طولانی در زمینه توسعه صنعت خدماتی و تجارت خدمات نسبتا عقب مانده و توانایی صادرات صنعت خدماتی کافی نیست.

در عین حال به دنبال بروزرسانی مصرف مردم چین، تقاضای کالاهای خدماتی با کیفیت بالا پیوسته افزایش می یابد؛ بنابراین طی سالهای متمادی کسری تجارت خدمات چین پیوسته رو به افزایش داشته است.


در نیمه اول سال جاری مبلغ کسری تجارت خدمات چین، اولین بار ظرف هفت سال گذشته کاهش یافت و در ماه ژوئن این گرایش ادامه یافت که نشان می دهد روند توسعۀ نامتعادل صادرات و واردات خدمات چین بهبود یافته است.

تجارت خدمات به نقطۀ درخشان تجارت خارجی و قطب جدید رشد اقتصاد چین تبدیل شده است و توسعۀ سریع آن برای چین و جهان اهمیت فراوانی دارد.


دوم اینکه چین در تسهیل تجارت خدمات، تجارب قابل نسخه برداری و تبلیغ را گرد آورده و می تواند در سراسر کشور آنها را ترویج کند که این موضوع به توسعۀ تجارت خارجی کمک خواهد کرد.


سوم اینکه کیفیت و کارایی تجارت خدمات بیش از پیش ارتقا یافته و این موضوع از بهبود ساختار اقتصادی و توسعه کیفی خبر می دهد. توسعۀ سریع تجارت خدمات نوظهور به توسعه صنایع نوظهور راهبردی مانند داده های بزرگ و رایانۀ ابر کمک خواهد کرد و از توسعه با ثبات و پایدار اقتصاد چین در شرایط پیچیده پشتیبانی خواهد کرد.

اقتصاد جهان نیز از گسترش درهای باز و افزایش باثبات تجارت خدمات چین نیروی محرکۀ جدیدی خواهد گرفت.

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار