معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۹۰ درصد مراکز درمانی مشهد تحت پوشش طرح بی‌خطرسازی پسماندها قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۶۵۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 09 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ محمد مقدوری عصر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خراسان رضوی اظهار داشت: از خرداد ماه تاکنون یک هزار و 120 مرکز پزشکی، درمانی تحت پوشش طرح بی خطرسازی پسماندهای پزشکی قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: از این تعداد  900 مورد مطب, 80 آزمایشگاه و 140 درمانگاه و کلینیک پزشکی تحت پوشش طرح بی خطرسازی پسماندهای پزشکی قرار گرفته‌اند.در واقع تاکنون 90 درصد از مراکز درمانی در مشهد زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی افزود : بخشی از سایت‌های دفن زباله باید مختص پسماندهای پزشکی باشد که خود می‌تواند شرایط بهتری دفن و پوشش این زباله‌ها فراهم کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: مدیریت پسماند پزشکی برای نخستین بار در کشور در خراسان رضوی تعیین تکلیف شد، چنان که سازمان حفاظت محیط زیست کشور طرح خراسان رضوی را در قالب الگو به دیگر استان‌های کشور ارائه کرد.

تورج همتی ابراز امیدواری کرد اقدام بعدی در استان بدین منظور ایجاد زیرساخت‌ها و به کارگیری فناوری‌های نوین و جلب سرمایه‌گذار باشد.

وی با بیان اینکه باید پیگیری شود با استفاده از فناوری‌های نوین، زباله به انرژی تبدیل شود گفت: در حال حاضر دو سوم پسماندهای شهری دفن می‌شوند ولی باید به دنبال بازیافت آن باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار