فرمانده انتظامی ایلام گفت: ۴۹۵ توزیع و مصرف کننده مواد مخدر در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون دستگیر شده اند.
کد خبر: ۶۵۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 09 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام، سردار نورعلی یاری اظهار کرد: عزم اعضای شورا برای مقابله با عرضه و مصرف مواد مخدر در استان بسیار جزم است و امسال نیز این رویکرد تشدید شده است.

وی ادامه داد: با وجود انکه ایلام محل بارانداز و ترانزیت ماد مخدر نیست ولی این عامل مانع هوشیاری ماموران انتظامی برای مقابله با تحرکات افراد سودجو نمی شود.

فرمانده انتظامی ایلام گفت: طی سال جاری ۲۱۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر از توزیع و مصرف کنندگان این مواد افیونی درراستان شناسایی، ضبط و معدوم شده است.

سردار یاری یادآور شد: همچنین در این ارتباط امسال ۶ باند فعال در زمینه توزیع مواد مخدر در مبادی ورودی استان شناسایی و متلاشی شده اند.

وی افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بوته خشخاش توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شدند و در این رابطه ۴۹۵ نفر دستگیر و تحویل مراجه قضایی شده اند.

وی همچنین از آموزش چهار هزار و ۳۹۶ نفر آموزش توسط نیروی انتظامی خبر داد و افزود: این آموزش ها در راستای پیشگیری و مقابله با گرایش افراد به مواد مخدر ارائه شده که در بررسی به عمل آمده این آموزش ها در ممانعت از حرکتش افراد به مواد مخدر کارساز و موثر واقع شده اند.

فرمانده انتظامی ایلام افزود: یکی از چالش های پیش رو بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و خطر توزیع مواد در بین جوانان و نوجوانان دانشجو و دانش آموز است و از آنجایی که نیروی انتظامی نیروی زیاد برای مقابله با این چالش ندارد باید با همکاری آموزش و پرورش رسالت سنگین صیانت از سلامت دانش آموزان و دانش جویان با اجرای برنامه منسجم عملیاتی شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار