وزیر بهداشت خبر داد؛
وزیر بهداشت گفت:طی ۴ سال گذشته بیش از سه هزار خانه بهداشت در کشور احداث شده و تمام افراد تحت پوشش خانه های بهداشت از خدمات پزشکان و بهورزان استفاده می کنند.
کد خبر: ۶۵۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 08 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ دکتر سید حسن هاشمی  ظهر شنبه در پیامی به همایش کشوری بهورزان که در برج سپید مشهد برگزار شد اظهارکرد: دسترسی شهروندان به خدمات اولیه و اساسی سلامت نه تنها از وظایف مهم دولت ها  بوده، بلکه یکی از چالش های جدی پیشرو آن ها نیز محسوب می شود.

وی افزود:پوشش همگانی سلامت، ارتباط تنگاتنگی با شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر کشور دارد و این مهم در کشور ما طی سال های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۶ طرح نظام شبکه های بهداشتی و درمانی به عنوان یکی از موفق ترین تجربیات جهانی در زمینه دستیابی آحاد جامعه به خدمات سلامت اجرا شد. 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با آغاز به کار دولت یازدهم و اجرای طرح تحول نظام سلامت، حرکت در این مسیر شتابی فزون تری به خود گرفت و شاهد رشد چشمگیر خدمات سلامت در  کشور بودیم، رشدی که در مناطق محروم چشمگیر تر است. البته رضایت مندی مردم از حوزه سلامت، هیچگاه ۱۰۰ درصد و یا نزدیک به آن نخواهد شد، اما لازم است توجه داشته باشیم موفقیت ها و ناکامی ها، نسبی هستند و برای تحلیل درست لازم است بدانیم کجا بوده ایم و اینک کجا هستیم.

وزیر بهداشت گفت: طی ۴ سال گذشته فقط بیش از سه هزار خانه بهداشت در کشور احداث شده است و امروز تمام افراد تحت پوشش خانه های بهداشت از خدمات پزشکان و بهورزان استفاده می کنند، بنابراین با اطمینان می توان گفت که در تحقق عدالت در حوزه سلامت، حرکتی رو به جلو داشته ایم و بهورزان برای رسیدن به این نقطه تلاشی جدی و افتخارآفرین داشته اند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: با اجرای دوره های کاردانی و کارشناسی برای تربیت بهورزان جامعه نگر از خدمات این عزیزان بهره ببریم و همزمان مشکلات موجود را نیز به تدریج حل کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار