گول تماس‌ها را نخورید؛
مدیرکل ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات و بازرسی بیمه سلامت ایران، گفت: خدمات بیمه سلامت تنها از طریق دفاتر پیشخوان انجام می‌شود و به هیچ عنوان تماس تلفنی انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 05 September 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ مهدی نوروزیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در بیمارستان قائم(عج) مشهد برگزار شد، در خصوص نحوه خدمات‌دهی بیمه سلامت، اظهار کرد: افرادی با نام بیمه سلامت با مردم تماس گرفته و می‌گویند ما برای شما دفترچه بیمه صادر کرده‌ایم. پیش از این نیز گفته‌ایم سازمان بیمه سلامت خدمات خود را تنها در دفاتر پیشخوان ارائه می‌کند.
 
وی ادامه داد: افرادی که تماس گرفته و خود را به عنوان نماینده سازمان بیمه سلامت معرفی می‌کنند، این کار تماماً کذب و کلاهبرداری است.
 
نوروزیان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی 1666 بیمه سلامت، تصریح کرد: از مواردی که می‌شود در این سامانه اعلام کرد همین است. ما اساساً به این شیوه پولی از مردم دریافت نمی‌کنیم، تنها هزینه دریافتی پول دفترچه است که آن را هم 200 تومان در دفاتر پیشخوان برای صدور دفترچه گرفته می‌شود و هیچ عددی بیش‌تر از این نیست. 
 
وی در خصوص شکایت‌های رسیده در سامانه، بیان کرد: روزانه بین 500 تا 700 تماس با سامانه 1666 تماس گرفته می‌شود از این تعداد تماس و آمارها متفاوت است، مثلاً در روزهای تعطیل تعداد تماس کم‌تر است.
مدیرکل ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات و بازرسی بیمه سلامت ایران،  افزود: از این تعداد تماس‌ها 5 تا 10 مورد شکایت یا تقدیر است که مراجعه‌کننده با حضور در دفاتر پیشخوان راضی از برخورد هم‌کاران ما در دفاتر بوده است.
 
وی اضافه کرد: این سامانه 24 ساعته بوده و به هیچ عنوان وقفه در کار سامانه نیست، بلافاصله شکایتی و درخواستی ثبت می‌شود. در سامانه همان استانی  که فرد تماس گرفته است، به صورت آنلاین در خواست را به سازمان بیمه کل سلامت همان استان ارجاع می‌دهند و در زمان مقرری پاسخ آن داده می‌شود و از طریق کد رهگیری می‌تواند شکایت یا درخواست خود را پیگیری کند.
 
نوروزیان با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت شکایات سازمان بیمه سلامت، گفت: حدود یک ماه پیش سامانه ای به طور رسمی راه اندازی کرده 1666 که در این سامانه چند اتفاق مثبت افتاده است بیمه شدگان سازمان می توانند تماس بگیرند و راهنمایی بگیرند. 
 
وی اضافه کرد :اگر مراجعه کننده از دفتر پیشخوانی شکایتی  داشته باشد می توانند شکایات خود را در سامانه ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار