مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال در استان خراسان رضوی ۳۹۴ تعاونی جدید ثبت شده که این تعداد ۷۱۱۷ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۶۵۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 05 September 2018

به گزارش تابناک : محمد سنجری ظهر امروز در سیزدهمین جشنواره بزرگداشت تعاونی‌های برتر خراسان رضوی، اظهار داشت: خراسان رضوی امسال توانسته رتبه نخست را در بین استان‌های کشور در حوزه سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی به دست آورد و در هفته تعاون امسال 44 طرح تعاونی با 4800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال 7800 نفر در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 7000 تعاونی فعال در خراسان رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد 3 میلیون و 200 هزار نفر عضو دارند و برای 115 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرده‌اند و 3513 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری هم در آنها صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع تعاونی‌های موجود در استان خراسان رضوی 49 درصد تولیدی، 44 درصد خدماتی و 7 درصد توزیعی هستند و سال گذشته تعاونی‌های استان خراسان رضوی 92 میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

سنجری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در استان خراسان رضوی 394 تعاونی جدید ثبت شده که این تعداد 7117 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند و باید گفت که از ابتدای سال تا کنون 581 میلیارد تومان تسهیلات به 6476 تعاونی در استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

سید حسین مجتبوی رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیاز به افزایش نقش مردم در حوزه‌های اقتصادی در راستای از بین بردن فقر باید تعاونی‌ها توسعه پیدا کنند.

وی با اشاره به قابلیت تعاونی‌ها برای ساماندهی جوامع محلی، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های توزیعی و تولیدی می‌توانند با سرمایه‌های کم مردم تولید داشته باشند و مشکلات حوزه‌های اشتغال را برطرف کنند.

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی تأکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور باید توزیع کالاهای اساسی با قیمت دقیق انجام شود که بخش تعاون با توجه به گستردگی و داشتن سرمایه اجتماعی در حوزه اعتماد مردم می‌تواند در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار