فرایند توسعه شهری اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که در دوره گذشته ، فعالیتهای عمرانی و توسعه گرا در شهرداری حالت انبساطی داشته است ، بخشی از این فعالیتها مانند ایجاد زیرساختهای حمل ونقل عمومی مثبت و لازم بوده و بخشی نیز مانند خودروری محوری و ساخت بی رویه بزرگراه ها و تونل ها در الویت قرار نداشته و بخشی دیگر نیز مانند ساخت باغ کتاب، باغ پرندگان ونمایشگاه اقدامی مثبت بوده اما باید توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران انجام می شده نه با اتکا به بودجه شهرداری.
کد خبر: ۶۵۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 05 September 2018

به گزارش تابناک : رییس شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تذکر داد تا راهبرد جدیدی برای ایجاد تحول در تامین مالی و سرمایه گذاری در مدیریت شهری تهران اتخاذ نماید.

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری هشتادو چهارمین جلسه شورا با اشاره به شرایط رکود اقتصاد موضوع تامین مالی و سرمایه گذاری در مدیریت شهری تهران را یک موضوع کلیدی دانست و افزود: با توجه به اینکه شهرداری تهران در دوره جدید وارث یک بدهی 55 هزار میلیارد تومانی است، و چون بخش اعظمی از این بدهی مربوط به بدهی بانکی است که باید سالانه 4میلیارد تومان بازپرداخت شود هزینه سنگینی است.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به شهرداری تاکید کرد  تا راهبرد جدیدی برای ایجاد تحول در تامین مالی و سرمایه گذاری در مدیریت شهری تهران اتخاذ نماید.  
 
وی در ادامه به مساله رکود در فرایند توسعه شهری اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که در دوره گذشته ، فعالیتهای عمرانی و توسعه گرا در شهرداری حالت انبساطی داشته است ، بخشی از این فعالیتها مانند ایجاد زیرساختهای حمل ونقل عمومی مثبت و لازم بوده و بخشی نیز مانند خودروری محوری و ساخت بی رویه بزرگراه ها و تونل ها در الویت قرار نداشته و بخشی دیگر نیز مانند ساخت باغ کتاب، باغ پرندگان ونمایشگاه اقدامی مثبت بوده اما باید توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران انجام می شده نه با اتکا به بودجه شهرداری.
 
محسن هاشمی افزود: طبیعی است که بخشی از بدهی مالی وبحران فعلی کمبود نقدینگی در شهرداری ناشی از سیاستهای گذشته بوده است اما ما نباید رکود و روزمرگی فعلی در فعالیتهای عمرانی و توسعه ای شهرداری را بپذیریم.
 
وی در ادامه به راه حلهای مختلفی برای ایجاد رونق و تامین مالی پروژه های توسعه ای در شهر تهران  اشاره داشت و افزود: طراحی بسته های سرمایه گذاری جهت اجرای پروژه های عمرانی که دارای توجیه اقتصادی و فیزیبل هستند، بطور نمونه می توان بسته سرمایه گذاری بخش دوم بزرگراه صیاد شیرازی در منطقه بازار را بصورتی تعریف کرد که هم از طریق عوارض بزرگراهی وهم از طریق پارکینگها وفضای تجاری حاصل از اجرای پروژه دارای توجیه اقتصادی شود.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین واگذاری زیرساختهای موجود جهت بهره برداری سرمایه گذاران پروژه های جدید، می تواند در پروژه های نظیر مترو علاوه بر امکانات خود پروژه برخی زیرساختهای فعلی مورد تصدی شهرداری را جهت بهره برداری و تامین مالی به پروژه ضمیمه کرد تا توجیه وجذابیت اقتصادی پیدا کند.
 
 
وی مقررات زدایی و جذاب سازی پروژه ها در بخش گردشگری و تفریحی در شهر را از جمله راههای جذب سرمایه شهری دانست و افزود: البته همه این پیشنهادات در صورتی امکان تحقق و استقبال از سوی سرمایه گذاران را می یابد که مدیریت شهری بتواند امنیت سرمایه گذاری و ثبات را که لازمه فعالیتهای درازمدت اقتصادی تامین کنند و نظام تضمین سرمایه مناسبی در سیستم شهرداری تعریف گردد.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار