سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بایدتمام تلاشمان برای ایجاد شهری با فضائل معنوی و فرهنگی به ویژه در محدوده ثامن معطوف شود.
کد خبر: ۶۵۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 02 September 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در منطقه ثامن نباید جز معنویت و فضلیت‌های فرهنگ رضوی، چیز دیگر نه با گوش‌ها شنیده و نه با دیدگانی مشاهده شود.

وی اقزود:بارگاه منور رضوی مشهد را تبدیل به یک مولفه مهم وجودی کرده است که در حوزه فرهنگ شناسی از آن به عنوان "کوره مذاب" یاد می‌کنند به عبارتی وجود مقدس امام هشتم (ع) و بارگاه منور ایشان آن چنان قدرت و قوت دارد که فضائل را گسترش دهد و رذائل را بسوزاند. 

حسینی با بیان این که زیارت پیشران توسعه استان است تصریح کرد: این بدان معنی است که در سه محور باید برنامه ریزی و تلاش کنیم؛ در گام نخست باید اهداف توسعه بر مبنای فرهنگ رضوی تعریف و تبیین شود و در مرحله بعد زیرساخت‌های لازم برای زیارت در ابعاد مختلف چه به لحاظ نرم افزاری و چه از حیث سخت افزاری فراهم آید و در نهایت هم آثار حضور زائران که در سال گذشته به پیش از ۳۰ میلیون بالغ شده است؛ بررسی شود. 

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: علاوه بر رشد فضائل اخلاقی و فرهنگی که هدف اصلی است؛ توجه به ابعاد اقتصادی، اشتغال، سلامت و گردشگری دینی و سالم نیز ضرورت دارد. 

وی افزود: در گردشگری سلامت یا سوغات زائر که ارزش افزوده‌های آن به بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود می‌تواند رشد اقتصادی و اشتغال پایدار استان را به ارمغان آورد. 

حسینی تصریح کرد: تلاش ما تحقق اهداف توسعه مبتنی بر فرهنگ رضوی و ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات نرم افزاری و سخت افزاری برای ارائه خدمات استاندارد و کیفی به زائران از یک سو و نیز تمرکز بر استفاده از آثار حضور زائران در عرصه اقتصادی، اشتغال و گردشگری و سلامت باید می‌باشد تاپیشران بودن زیارت در توسعه استان بدرستی محقق شود. 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار