کد خبر: ۶۴۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 31 August 2018

روزنامه های هم سو با دولت همواره تصویری از یک فضای مثبت و همه جا آرومه را ترسیم می‌کنند، کل امیدهایی که بر روی سبد اروپایی‌ها دولت شرط بسته بود، به شکل روزمره میبینیم که دارد در این قمار به شکل یک طرفه می‌بازد این اشتباهات استراتژیک محضی که شاهدبودیم که اروپا هم مثل آب خوردن به راحتی میزند زیر همه چی و هرلحظه هم دارند تحریم‌های جدیدی را علیه ایران آماده می‌کنند.

آمریکا یا ماشین امضای تحریم‌ها با خروج خود از برجام وارد فاز جدیدی از حمله بر علیه ایران شد ، به زبان ساده یعنی تحریم‌های شدیدتر از قبل را وضع می‌کند که متأسفانه هم در داخل و خارج توسعه همین تحریم‌های بین‌ المللی بهره می‌برند ، وبا چاشنی نفرت‌پراکنی رسانه‌ای موقعیت‌های ممتاز ایران را هم می‌سوزانند.

آنچه که مربوط به توافق هسته‌ای است از سوی اروپا با نقض یا ابطال یا خروج از برجام موافق نبود چون تبعات هر آشوبی در خاورمیانه گریبان خودشان را میگیرد و امروز تنها نیرویی که در جهان از نظر سیاسی توانمنده که در مقابل آمریکا بایستد، اروپاست ، روسیه و چین چنین پتانسیلی ندارند.

پردازش شفاهیات وعده درمانی نمی‌شود سیاق مملکت‌داری، با اشتباهات مرتکبه تاریخی این دولت دقیقاً دارند تاریخی را تکرار می‌کنند و همان راهی را میروند که قاجارها رفتند که نهایت قاجارها هم با از دست دادن عرصه‌های وسیعی از کشور و ظهور یک سیاستمدار خونخوار بود که پایان یافت.

شیوه قاجاریه برای گرداندن مملکت بر مبنای کنترل معترضین و راهنمایی آنها در راستای خنثی کردن یکدیگر و ایجاد یک فضای میانی امن برای بهره‌مندی بدون دردسر خاندان سلطنتی(قاجاریه) از موهبت‌های قدرت بود.

نکته کار اینجاست که چرا دولتمردان و نخبگان هم سو با آنها ، چنین تصور می‌کردند که آمریکا همه چی را تضمین می‌کند؟اما جواب این سؤال را میتوان اینگونه داد که این نخبگان حتئ حاضرند هر تعداد برجام را که لازم باشد به مرحله اجرا برسانند و در فضایی که در راه‌های بدیل ، گفتگو نشده و آلترناتیوهای ممکن نیز در محاق قرار دارند و قرار نیست ظرفیت‌های داخلی نیز فعال شوند تا موی دماغ این سیاست باشند؛ این به‌نظر راه محتومی است.

راه ناگزیری که به ظهور یک دولت قاجار زاده دیگر در ایران کمک می‌کند و سود نهایی را همین نخبگان خواهند برد که تداوم حکمرانی خود را بر یک ایران ضعیف هموار می‌کنند.

جالب است بپردازیم به بیانیه‌ای که از سوی رئیس مجلس خبرگان صادر شد و در آن از دولت معتدل خواسته شده بود به‌علت عملکردی که در برجام و حصول تقریباً هیچ ودر مقابل دادن بهایی سنگین از ملت عذرخواهی کنند.
که البته این تنها خواسته خبرگان ملت نبود؛ بازتاب گسترده یک کلیپ در فضای مجازی که از مردم درباره برجام و عملکرد جناب روحانی سؤال شده بود و خواسته مردم در پاسخ‌هایشان خواهان عذرخواهی رئیس‌جمهور بودند.

اما دیدیم اطلاعیه شدیداللحن دولت باز تأیید کننده همان تصوری بود که از آن سخن گفتیم. برجام تضمین شده است، بیان بی‌لفافه همان چیزی که درباره آن صحبت کردیم و برای مردم ایران در این میان هیچ، آورده ای نداشته آنهم به دلیل ضعف و نداشتن برنامه و نبود سواد دولت‌داری، تنها سود فایده آن برای حضرات دولتمرده و در این میان سر مردم همواره به همین بی‌کلاهی باقی خواهد ماند که هست.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار