دبیر انجمن شرکت‌های خدمات هوایی سفر خراسان‌رضوی گفت: در مسیر مشهد به قشم از هفته گذشته هیچ پروازی صورت نمی‌گیرد چراکه تعداد تقاضا کم بوده و قیمت هم افزایش پیدا کرده بود و دیگر صرفه اقتصادی برای ادامه این پرواز وجود نداشت.
کد خبر: ۶۴۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 21 August 2018

به گزارش تابناک : مجید فرقانی اظهار داشت: وضعیت کنونی قیمت بلیت‌های هواپیما به هیچ عنوان مطلوب نبوده و علیرغم قول‌هایی که در این حوزه از طرف مدیران کشوری داده شده باز هم اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است.

وی با اشاره به وابستگی 50 تا 60 درصد از هزینه پروازهای داخلی به قیمت ارز، تصریح کرد: با وضعیت کنونی ارز تنها راهی که برای شرکت‌های هواپیمایی باقی می‌ماند این است که تعداد پروازها را کاهش دهند یا در برخی از مسیرها به علت نبود صرفه اقتصادی پرواز را حذف کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های خدمات هوایی سفر خراسان رضوی ادامه داد: دقیقا به همین علت در مسیر مشهد به قشم از هفته گذشته هیچ پروازی صورت نمی‌گیرد چراکه تعداد تقاضا کم بوده و قیمت هم افزایش پیدا کرده بود و دیگر صرفه اقتصادی برای ادامه این پرواز وجود نداشت.

فرقانی تأکید کرد: هم اکنون تعداد تقاضا برای سفرهای خارجی کاهش شدیدی داشته و کاهش تعداد مسافران پروازهای داخلی نیز محسوس است علیرغم اینکه هنوز برآورد دقیقی از این حوزه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از رایزنی‌ها که با مدیران خطوط هوایی کشور انجام شده این مسئله مورد تأکید قرار گرفته که اگر هم 50 تا 60 درصد وابستگی به نرخ ارز در پروازها وجود داشته باشد باز هم نباید افزایش قیمت‌ها از همین میزان بیشتر باشد و این در حالی است که همین حالا هم میزان افزایش قیمت بلیت‌ها بسیار بالاتر از این ارقام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار