مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: ‌خراسان رضوی در زمینه گیاهان دارویی ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید تشکل‌ها به صورت جدی به بخش فرآوری گیاهان دارویی و تقویت صنایع تبدیلی ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۶۴۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 21 August 2018

به گزارش تابناک : اسفندیاری مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت : با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از تولید زعفران کشور در استان خراسان رضوی وجود دارد باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع تبدیلی در بخش گیاهان دارویی به ویژه زعفران در استان بیشتر بهره گرفت و این ظرفیت را برای اشتغال بیشتر جوانان به کار گرفت.

وی از معاونت فنی و اجرایی سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی خواست تابا هماهنگی با بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات برای صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در استان اقدام نمایند.

اسفنذیاری ادامه داد: با توجه به مرغوبیت بالای محصولات کشاورزی استان خراسان رضوی به ویژه گیاهان دارویی مانند زعفران زیره گل محمدی باید تشکل‌ها به سمت ایجاد صنایع تبدیلی وابسته برای بالا بردن ظرفیت‌های اقتصادی تشکل‌های خود اقدام نمایند.

تعاونی‌های غیر فعال در خراسان رضوی تعیین تکلیف می‌شوند

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی بیش از ۶۵۵ تشکل وجود دارد که تعدادی از این تشکل‌ها غیر فعال و زیان ده می‌باشندو تلاش می‌کنیم تا پایان سال تعاونی‌های غیر فعال در خراسان رضوی تعیین تکلیف شوند.

اسفندیاری افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ تعاونی روستایی تولید زنان و کشاورزی در سطح استان خراسان در لیست تعیین تکلیف قرار دارند.

وی ادامه داد : باید مدیران عامل نسبت به فعال سازی آن‌ها تا پایان سال اقدام نمایند درغیر این صورت مراحل انحلال و بسته شدن تعاونی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار