برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای عنوان می‌کند همه ساله دست به نوآوری در پرسپولیس زده، به شاگرد سابقش برای انتقال به کرواسی، توصیه کرده و علت عدم حضورش به عنوان سرمربی تیم وطنش چه بوده است.
کد خبر: ۶۴۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 21 August 2018

به گزارش تابناک : سایت نت کرواسی با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس مصاحبه مفصلی انجام داده است.

گزارشگر این رسانه با مربی موفق سال‌های اخیر سرخ‌پوشان تهرانی در مورد مسائل مربوط به پرسپولیس صحبت کرده و همچنین نظرش را در مورد مسائل مربوط به فوتبال کشورش نیز جویا شده است.

 

*توضیح اولیه در مورد مسئول فنی سرخ‌پوشان

در نخستین بخش گفت‌وگو، این رسانه البته از حمایت چشمگیر هواداران تیم پرطرفدار کشورمان از برانکو یادکرده و چنین نوشته است:مربیان کروات زیادی خارج از وطن کار می‌کنند. اما تنها یکی از آنها حمایت بیش از 40 میلیون را دارد.برانکو ایوانکوویچ اطمینان دارد لیاقت کسب عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان کرواسی را دارد.از زادگاهش یعنی وارژدین تا موفق‌ترین تیم باشگاهی ایران با 40 میلیون هوادار یعنی پرسپولیسی که در دو فصل اخیر بهترین رنکینگ را کسب کرده، او افتخار آفریده است.البته در کنار پرسپولیس، او در چین و امارات کارکرده و در تیم ملی کرواسی نیز دستیار بلاژویچ که عنوان سوم جهان را کسب کرد، بوده است.او حتی دینامو را تمرین داده که با آن به یکسری نتایج خوب رسیده است.

نت افزود:وی در ایران 2 سال پیاپی عنوان بهترین مربی لیگ ایران را کسب کرده است. و حالا تلاش خود را برای کسب افتخارات بیشتری می‌کند.

 

*برانکو:موقعی که آمدم، پرسپولیس هشتم، نهم بود

سایت کروات بعد از ارائه چنین توضیحاتی به سراغ ایوانکوویچ رفت  و نظرش را مورد پرسپولیس پرسید که چنین پاسخ گرفت:اکنون برای چهارمین فصل است که در این تیم حضور دارم.اولین فصلی که آمدم، تیم هشتم، نهم بود. و من آن را در پنج دور آخر نجاتش دادم.در نهایت ما هم امتیاز تیم قهرمان شدیم.شرایط بهتری هم داشتیم.اما در این بخش، قانون تفاضل گل وجودداشت، نه نتیجه رودرو.از 2 فصل قبل با اختلاف 10 امتیاز یا بیشتر، قهرمان شدیم.در فصل جاری مشکلاتی داریم.چون با جریمه‌ای از طرف فیفا مواجه شدیم و به خاطرش تا نقل و انتقالات زمستانی نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.ضمن آنکه سه بازیکن اصلی خود را از دست دادیم.خوب فصل را شروع کردیم.بدیهی است خودم را محک می‌زنم که هر فصل تا چه حد می‌توانم چیزی جدید را بوجود آورم.یک چیز بهتر که برای پرسپولیس مفید باشد.من هم بابت کار در این تیم خوشحال هستم.

 

او ادامه داد:احتمالا تنها مربی هستم که بیشترین بازی‌ها را مقابل 100 هزار تماشاگر انجام داده است.چون فوتبال در ایران بسیار محبوب است  و علاقمند زیاد دارد.نمی‌دانم که کدامیک از مربیان در کرواسی قهرمان در سه کشور مختلف بوده است.

*توصیه برای انتقال صادق محرمی

در ادامه خبرنگار نت از برانکو در مورد صادق محرمی و توصیه برای انتقالش به فوتبال کرواسی سئوال کرد که مربی خارجی سرخ‌پوشان عنوان کرد:

این مساله که با توصیه من، او به دینامو رفت، درست است.من چند توصیه کردم.اما او بازیکن مدرن و فوق‌العاده‌ای است.واقعا فوق‌العاده است.اما هنوز روی یکسری از چیزها باید کار کند و مثل ما اشتباه نکند.از نظر توانایی زبانی بهتر شود.از نظر روحی که مسائل تغییر محیط پیش می‌آید، به شرایط مطلوب برسد.محرمی بازیکنی فوق‌العاده‌ سریع و جنگنده است.قابلیتش در حمله است.در فاز دفاعی هم قوی عمل می‌کند.در شرایط یک به یک خوب و قابلیت های تکنیکی دارد.باید در بازی رو به جلو، آموزش‌های بهتری بگیردو  شرایط بهتری نیز کسب کند.

 

*علت عدم حضور به عنوان سرمربی کرواسی

در ادامه این گفت‌وگو خبرنگار نت از برانکو در مورد مسائل مربوط به فوتبال کرواسی و تیم ملی این کشور اروپایی سئوال کرده است.

یکی از موضوعاتی که مورد توجه گزارشگر این رسانه بود، موضوع عدم حضور مربی پرسپولیس در پست سرمربیگری تیم کرواسی بود.

خبرنگار هموطن از برانکو پرسید چرا با وجود کلی تجربه کاری، مسئولیت سرمربیگری تیم کشورش را برعهده نگرفته است.

برانکو نیز در این مورد پاسخ داد که در سال‌های اخیر به کار مستمر در کشورمان همراه با تیم پرسپولیس پرداخته و با وجود مربیان خوبی همچون بیلیچ و دالیچ، نیازی به حضورش بر مسند سرمربیگری تیم کرواسی نبوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار