نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون در جلسه روز دوشنبه موضوع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را مورد بررسی قرار داد، درخصوص این صندوق و اعضای آن مطالبی را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۴۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 21 August 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا بادامچی درخصوص جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی جهت بررسی مسائل صندوق اجتماعی عشایر و روستاییان در محل این صندوق جلسه داشت. براساس اصل ۲۹ قانون اساسی این صندوق در جهت حمایت و تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کشور در اسفند سال ۱۳۸۳ تشکیل شد. درآمد افراد با اطلاعات آنها تعیین می‌شود و بابت پرداختی اعضا به صندوق به عنوان حق بیمه دولت دو برابر پرداخت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره تصریح کرد: در واقع منابع این صندوق یک سوم از سوی اعضا و دو سوم از سوی دولت است. افراد دارای ۷۰ سال با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه می‌توانند بازنشسته بشوند. اکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شدگان این صندوق هستند.

بادامچی اضافه کرد: مازاد منابع صندوق به صورت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خرید اوراق است. در حال حاضر وضعیت اعضایی که درآمد صندوق را پرداخت می‌کنند به ترتیب ۲۳ درصد بیکار هستند و ۷۷ درصد شاغل.

وی درخصوص مجموع بیمه‌شدگان صندوق تا تیرماه سال ۱۳۹۷ تشریح کرد: ساکنین روستا یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۹۹ نفر، رانندگان حمل بار و مسافربری ۱۴۸ هزار و ۲۲۵ نفر، کمیته امداد امام خمینی ۹۲ هزار و ۱۲۰ نفر، کشاورزان غیرساکن روستا ۷۳ هزار و ۱۷۸ نفر، سازمان بهزیستی ۵۱ هزار و ۵۵۵ نفر، ساکنین مناطق عشایری ۴۸ هزار و ۸۷۷ نفر، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ۴۰ هزار و ۱۴۹ نفر، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ۵ هزار و ۷۹۵ نفر، مدیران و مربیان روستا ۷۳۸ نفر و سازمان دامپزشکی ۲۸۰ نفر اعضای این صندوق را تشکیل می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان اظهار کرد: از تعداد بیمه‌شدگان ۲۷۱ هزار و ۸۴۰ نفر زن و مابقی مرد هستند. ساکنین روستا بیش از ۷۲ درصد بیمه‌شدگان صندوق را تشکیل می‌دهند که بیشترین نوع بیمه‌شدگان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار