مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: قبل از انقلاب فقط ۸ درصد از روستاهای خراسان رضوی به آب شرب سالم وبهداشتی دسترسی داشتند.
کد خبر: ۶۴۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 20 August 2018

به گزارش تابناک : محمد دانشگر صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص بهره برداری از آب شرب و سالم بهداشتی در قبل از انقلاب ۸ درصد بوده است که این رقم در ابتدای تاسیس شرکت آبفای خراسان رضوی ۳۳ درصد و در ابتدای دولت فعلی ۸۶ درصد و اکنون به ۹۸ درصد رسیده است.

وی افزود: تا قبل از تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی اغلب روستاها به آب بهداشتی دسترسی نداشتند و پس از تاسیس شرکت آبفای روستایی آبرسانی به روستاها با رعایت اصول بهداشتی در دستور کار قرار گرفت و ۱۱۰۰ روستا تحت پوشش این شرکت درامد که در حال حاضر این رقم به ۲۴۷۹ روستا افزایش یافته است.

مدیر شرکت آبفا روستایی خراسان رضوی ادامه داد: در هفته دولت از ۵۳ پروژه آبرسانی در ۱۸۵ روستای خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر ۴۶۳ میلیون ریال بهره برداری می شود و از هفته دولت سال گذشته تاکنون برای برای بهره مندی بالغ بر ۴۳ هزار خانوار در قالب ۱۴۸ هزار نفر از نعمت آب شرب و بهداشتی برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد:برای تکمیل و اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۴۶۳۸۷۵ میلیون ریال هزینه شده است که از این مقدار ۳۹۶۶۲۵ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۶۷۲۵۰ میلیون ریال از اعتبارت استانی هزینه شده است.

دانشگر تصریح کرد:برای انجام این پروژه ها در مجموع ۱۳۵ کیلومتر عملیات لوله گذاری خط انتقال و بیش از ۱۹۶ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است و ۳۸ مخزن ذخیره با حجم ۹۶۰۰ مترمکعب احداث شده است و ۲۲ حلقه چاه نیز حفر و تجهیز شده است.

وی بیان کرد:احداث ۱۶ ایستگاه پمپاژ، ۴۵۱ حوضچه شیر آلات، ۵ موتور خانه، نصب و اصلاح ۷۳۴۹ فقره انشعاب و نصب ۲۴ دستگاه پمپ از دیگر پروژه های افتتاحی در هفته دولت است.

وی گفت:همزمان با افتتاح این پروژه ها عملیات اجرایی ۷ پروژه آبرسانی روستایی در ۴ شهرستان و ۱۳ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۷۵۸۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی و ملی آغاز می شود.

مدیر آبفای روستایی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون آب شرب مردم روستاهای استان از ۱۳۰۴ منبع آبی با استفاده از ۸۹۱۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۳۱۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۱۲۸ مخزن ذخیره با ظرفیت بیش از ۳۱۱ هزار متر مکعب تامین می شود.

وی افزود: هم اکنون ۳۶ دشتگاه آب شیرین کن در استان نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد و امسال نیز ۲۰ دستگاه دیگر نصب خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار