عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح «تشکیلات و اداره سازمان صدا و سیما»، گفت:برخی از مواد موجود در لایحه دولت قابلیت اجرایی ندارد.
کد خبر: ۶۴۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 20 August 2018

به گزارش تابناک : سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح «تشکیلات و اداره سازمان صدا و سیما» در کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: این طرح از مجموع ۲۴ ماده، تا ماده ۱۱ یا ۱۲ بررسی شده و البته برخی مواد طرح، همچنان در رفت و آمد بین صحن کمیسیون و کمیته رسانه است.

وی افزود: بر سر برخی مواد، نکات و ابهاماتی وجود دارد و همین ابهامات باعث مراعا ماندن برخی مواد و بررسی مجدد آنها در کمیته تخصصی رسانه شده است. این ابهامات عمدتا بر سر مواردی مانند «صوت و تصویر فراگیر»، «هیات امنای صدا و سیما و شورای سیاستگذاری آن» است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روند پیشرفت طرح مشخص نیست، زمان دقیقی برای نهایی شدن آن در صحن کمیسیون فرهنگی وجود ندارد و احتمالا بررسی آن چند ماه دیگر به طول خواهد انجامید.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در خصوص لایحه مشابهی که در دولت برای نظارت و اداره سازمان صدا و سیما در دست بررسی است، گفت: این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت نهایی شده و هنوز به صحن دولت نیامده و اخیرا هم آقای حسام‌الدین آشنا (نماینده دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما) پیش‌نویس آن را به من داده تا نظرات کارشناسی را ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در حال بررسی پیش‌نویس این لایحه هستم، اظهارداشت: نظرات من نه به عنوان شخص حقوقی، بلکه صرفا به عنوان یک شخص حقیقی، به دولت ارائه خواهد شد.

برخی مواد موجود در لایحه دولت قابلیت اجرایی ندارد/ دولت از نظرات رسانه ملی استفاده کند

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما، با بیان اینکه میان لایحه دولت و طرح مجلس در خصوص اداره صدا و سیما یکسری نقاط اشتراک و افتراق وجود دارد، تصریح کرد: برخی مواد موجود در لایحه دولت قابلیت اجرایی ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: یکی از نکاتی که ما به دوستانمان در دولت توصیه کرده‌ایم، این بود که برای پخته‌تر شدن این لایحه، در روند بررسی آن در دولت نظرات صدا و سیما به عنوان سازمان ذینفع گرفته شود، همانطور که ما در کمیسیون فرهنگی در هر جلسه ای که این طرح را بررسی می‌کنیم، از قائم مقام و معاونان مرتبط سازمان صدا و سیما دعوت می‌کنیم.

تعاریف جدید برای فضای مجازی در لایحه دولت/ تأمل در خصوص عضویت «رئیس سازمان بودجه» در شورای نظارت بر صداوسیما

وی اضافه کرد: در لایحه دولت تعاریف جدیدی در عرصه های مختلف فضای مجازی ارائه شده و محدودیت های جدیدی نیز برای صدا و سیما تعریف کرده‌اند و در عین حال تلاش شده تا ضریب رابطه دولت و صدا و سیما پررنگ‌تر شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نگرانی برخی کارشناسان مبنی بر شفاف نبودن رابطه مالی دولت و صدا و سیما در لایحه دولت و بیم فشارهای بعدی بر این سازمان، تصریح کرد: بر اساس آنچه در لایحه دولت آمده، یک عضو موثر شورای نظارت بر صدا و سیما، رئیس سازمان برنامه و بودجه تعریف شده و همین مسئله هم محل بحث و تأمل است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار