یک گرافیست مطرح کرد؛
یک گرافیست گفت: تا زمانی که از تخصص کارشناسان استفاده نشود فضای رنگی فوق‌العاده‌ای را در مشهد نخواهیم دید.
کد خبر: ۶۴۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ 19 August 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ عباس شهسوار اظهار کرد: در زمان عید نوروز فضای شهر از نظر رنگ بسیار زیبا شده بود اما در چند ماه اخیر رنگ‌های شاد کمتر به چشم می‌خورند؛ طیف رنگ غالب شهر اکنون خاکستری است و به‌سوی کهنه شدن پیش می‌رود.
 
وی ادامه داد: عدم سفارش شهرداری دلیل رنگ‌های تیره در شهر است. چندین سال است که در مشهد دیگر طرح‌ها توسط کارشناسان تایید نمی‌شود و شهردار و معاون فرهنگی طرح‌ها را مطابق سلیقه خود انتخاب می‌کنند. این‌طور به نظر می‌رسد که موضوع رنگ‌بندی در مشهد از نظر شهرداری حائز اهمیت نیست.
 
این گرافیست عنوان کرد: در سال‌های گذشته کارشناسان به رنگ‌بندی و طرح‌ها فکر می‌کردند و بر اساس تم خاصی کار خود را پیش می‌بردند اما امروزه داوری در خصوص طرح‌ها صورت نمی‌گیرد.
 
شهسوار با اشاره به اینکه «تا زمانی که از تخصص کارشناسان استفاده نشود فضای رنگی فوق‌العاده‌ای را در مشهد نخواهیم دید»، تصریح کرد: مشهد قطب پر اهمیت عصر هنر ایران بوده است. امروزه نیز باید از رنگ‌های شاد و درخشان و رنگ‌هایی که در هنر ایرانی به‌کار می‌رفته برای آرایش شهر استفاده کنیم. همان‌طور که در حرم آبی فیروزه‌ای را در کنار خطوط تیره و لاجوردها در کنار آینه‌کاری می‌بینیم.
 
 
این گرافیست خاطر نشان کرد: ما باید دیدگاه به‌روزشده‌ای به مینیاتورهای مکتب‌های مشهد، هرات، بخارا و... داشته‌باشیم در این صورت می‌توانیم یکپارچگی زیبایی را در شهر مشاهده کنیم.
 
شهسوار اضافه کرد: اکنون در اطراف حرم فقط مینیاتور فرشچیانی کار می‌شود که از نوع آبرنگی و فاقد محتوا است. در میدان سراب گل‌ و مرغ‌هایی را مشاهده می‌کنیم که رنگ‌بندی ندارند و در میدان فردوسی مینیاتورهای آن مکتب مشهد است. در مناطق مختلف شهر تم‌های رنگی مختلفی به‌چشم می‌خورد که هر فردی بر اساس سلیقه خود کار را پیش برده است و این امر باعث عدم یکپارچگی می‌شود.
 
وی بیان کرد: نظر من این است که برای نقاشی دیوارها باید از رنگ‌های تخت استفاده کرد. هم‌چنین می‌توان از رنگ طلا، لاجورد و کرم نخودی برای زیباسازی بیشتر بهره برد. به طور قطع نمی‌توان مشخص کرد که کدام مناطق شهر رنگ‌های شادتری دارند. در هر منطقه تعداد کمی کار خوب و تعداد بسیاری کار بد وجود دارد. شهرداری باید تصمیم‌گیری در خصوص نقاشی دیوارها را به کارشناسان واگذار کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار