مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بحث تولید گوشت قرمز مقام اول در کشور دارد و همواره در حوزه گوشت و دام زنده صادر کننده بوده است.
کد خبر: ۶۴۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 19 August 2018

به گزارش تابناک : دکتر احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی استان در نشست خبری که با موضوع نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان برگزارشد افزود: یکی از مسائلی که ما رادر روز عیدسعید قربان نگران می کند بحث بیماری تب کریمه کنگو است. دراین روز تمام کشتارگاه‌ها باز بوده و خدمات رایگان انجام می شود واز مردم انتظار داریم دام خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ها ببرند.

وی گفت:ما در سطح مشهد و شهرستان‌ها یکسری مراکز جهت خرید دام زنده مشخص کردیم ودر این مراکز نمایندگان ما حضورفعال برای نظارت و بازرسی دام زنده دارند.

 

شریعتی با اشاره به حجم بالای کشتار و ارتباط ناخواسته بین دام و انسان در روز عید سعید قربان تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل بیماری عمدتا از طریق کشتار غیر بهداشتی و از طریق تماس انسان با دام انتقال پیدا می‌کند تقاضایه ما از مردم این است که دام را از مراکز مجاز تهیه کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: یکی از راه‌های اصلی برای پیش گیری از تب کریمه کنگو نگهداری گوشت و لاشه به مدت 24 ساعت در سردخانه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی کشتار در معابر بحث انتقال بیمار‌های مشترک بین دام و انسان است تصریح کرد: کشتار در معابر عمومی جدا از اینکه محیط زیست را دچار مشکل میکند سبب سلب آسایش مردم می شود.

 

اسماعیل نورمحمدی رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز گفت: کار ذبح در روز عید سعید قربان از ساعت 5 صبح در کشتارگاه‌ها شروع و تا ساعت 12 ظهر پذیرش خواهیم داشت.

وی افزود: امسال حدود 180 اکیپ کار ذبح در استان را انجام خواهند داد که 110 اکیپ به صورت سیار و 70 اکیپ ثابت خواهیم داشت.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار