کد خبر: ۶۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 21 July 2015

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: به دنبال بارش، سیل گرفتگی و توفان عصر یکشنبه در استان های مختلف کشور، 103 تیم عملیانی به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.
ناصر چرخ ساز در حاشیه بازدید از روستاهای سیل زده و آسیب دیده شهرستان های ساوجبلاغ و طالقان در گفت و گو با ایرنا، افزود: از عصر یکشنبه تا کنون 420 امدادگر با بهره گیری از 130 خودرو، 39 موتور سیکلت جمعیت هلال احمر و بالگرد توانستند به آسیب دیدگان در 39 شهرستان و 23 روستای کشور امداد رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه این امدادرسانی هنوز در برخی از مناطق کشور با توجه به نیاز آسیب دیدگان ادامه دارد، اظهار کرد: تیم های عملیاتی هلال احمر در این مدت با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات فنی، علمی و مهارتی خود حادثه دیدگان را در استان های البرز، تهران، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کرمان، کردستان، مازندران، لرستان، آذربایجان غربی، اصفهان و مرکزی را تحت پوشش قرار دادند.

چرخ ساز بیان کرد: نیروهای امداد و نجات سازمان هلال احمر در این مدت توانستند بیش از 63 هزار و 300 نفر از سیل زدگان را نجات بدهند.

وی گفت: 630 نفر نیز از خدمات اسکان موقت و تغذیه اضطراری سازمان جمعیت هلال احمر ایران بهرمند شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: تا کنون در بین حادثه دیدگان 300 تحته پتو ، 12 هزار قوطی کنسرو، قرص نان و بطری آب در تقاط مختلف کشور توزیع شده است.

وی یادآور شد: امداد گران هلال احمر موفق شدند 210 واحد مسکونی را در مناطق سیل زده کشور تخلیه و هموطنانمان را نجات دهند.

چرخ ساز در ادامه به وضعیت استان البرز اشاره و افزود: خوشبختانه روند امداد و نجات حادثه دیدگان ناشی از سیل و طوفان با توجه به شرایط خاص کوهستانی جاده چالوس ، طالقان و ساوجبلاغ علی رغم شرایط سخت امداد رسانی در این مناطق نیروهای مختلف فعال در ستاد بحران استانداری البرز خوب عمل کردند.

وی تاکیدکرد: به دلیل شرایط خاص البرز از نظر جاده ای ، بزرگراهی ، شرایط اقلمی و جغرافیایی ، مسافری، گردشگری و ... نیاز به تجهیز امکانات مناسب دارد که ما تلاش می کنیم شرایط خدمات رسانی و امداد و نجات در این استان با توجه به نیازهای آن ارتقاء داده شود.

استان البرز عصر روز یکشنبه در مسیر جاده چالوس ، طالقان و ساوجبلاغ بر اثر طوفان و سیل حادثه دید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار