شهردار تهران تصمیم دارد تا مشخص شدن آخر و عاقب قانون منع استفاده از مدیران بازنشسته در شهرداری تهران پروژه های نیمه کاره عمرانی شهر تهران را تکمیل کند. تونل آرش اسفندیار، دوربرگردان خیابان نلسون ماندلا و ادامه پروژه بزرگرها شهید صیاد بعد از دو سال تعطیلی را تکمیل کند. بامداد امروز با بازدید از تونل آرش اسفندیار نشان داد که رویکرد شهرداری تهران به سمت تکمیل پروژه های نیمه کاره شهرداری تهران چرخیده است.
کد خبر: ۶۴۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 19 August 2018
به گزارش تابناک : در شهر تهران پروژه های عمرانی زیادی که از دوره گذشته مدیریت شهری عملیات عمرانی آن شروع شده بود، وجود دارد. پروژه هایی که به دلیل مشکلات مالی شهرداری تهران نیمه کاره رها شده و یا کارگاه های آن تعطیل شده بود. وجود این پروژه های نیمه کاره باعث بروز مشکلات ترافیکی برای شهروندان تهرانی شده بود که اکنون محمد علی افشانی در آخرین روزهای فعالیت خود به عنوان شهردار هفدهم شهر تهران تکلیف وضعیت عمرانی پایتخت را که نهضت آن به درست و یا غلط از دوره گذشته مدیریت شهری آغاز شده بود را تکمیل و پرونده شبکه بزرگراهی تهران را در این دوره ببندد.
 
یکی از تفاوت  هایی که می توان بین مدیریت محمد علی نجفی با محمد علی افشانی قائل شد، این است که هر چقدر که شهردار شانزدهم شهر تهران از تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام عمرانی شهر تهران فرار می کرد که البته می توان گفت دلیل این اقدام نیز مشکلات مالی شهرداری از یک سو و از سوی دیگر بدهکاری این مجموعه به پیمانکاران بود، اما محمد علی افشانی با توجه به مذاکراتی که با قرارگاه خاتم الانبیاء در همان ابتدای فعالیتش انجام داد، باعث شد تا با قدرت بیشتری تکلیف پروژه های با پیشرفت بالای 50 درصد را تعیین کند.
 
به همین دلیل در بامداد روز شنبه 27 مرداد ماه ضمن بازدید از پروژه تونل آرش اسفندیار به عنوان هفتمین تونل شهری تهران اعلام کرد که این پروژه با توجه به پیشرفت 95 درصدی ای که دارد به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.
 
به گفته شهردار تهران تونل 1400 متری آرش اسفندیار که شرق اتوبان مدرس را به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل می کند، 240 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که تا کنون 190 میلیارد تومان از این هزینه پرداخت شده است.
 
افشانی امیدوار است که بتواند این تونل شهری را تا قبل از مهرماه افتتاح و به بهره برداری برساند تا در دوره ای که وی شهردار تهران بود افتتاح یکی از بزرگترین پروژه های شهر تهران به نام وی در تاریخ بلدیه ثبت شود.
 
تکمیل پروژه های نیمه کاره شهرداری، برنامه مهم آقای شهردار!
 
بازدید از پروژه نیمه کاره دوربرگردان نلسون ماندلا(افریقا) واقع در اتوبان شهید مدرس یکی دیگر از پروژه های منطقه 3 شهری بود که شهردار تهران به همراه معاون فنی و عمرانی و اعضای شورای شهر تهران امروز صبح از آن بازدید کرد. 
 
زمانی که این پروژه به عنوان یکی از طرح های فرامنطقه ای توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در دوره گذشته طراحی شد؛ قرار بود تا اجرای سریع و به موقع این پروژه دسترسی مدرس جنوب به مدرس شمال و خیابان الهیه را آسان  تر کند. این  در حالی است که هم اکنون اگر خودرو ها از بزرگراه مدرس جنوب بخواهند به منطقه الهیه بروند باید 1.5 کیلومتر پایین تر به دوربرگردان بعدی برسند.
 
 طبق اطلاعاتی که در جریان بازدید امروز خبرنگاران به دست آمد، پروژه دوربرگردان بزرگراه شهید مدرس- خیابان نلسون ماندلا(آفریقا) از سال 1395 شروع شد و با وجود تمام مشکلات مالی و اعتباری در حال حاضر پروژه دوربرگردان مدرس-آفریقا وارد فاز نهایی شده و در مرحله آماده سازی برای انجام عملیات آسفالت و نصب هندریل و خط کشی است.
 
اما وجود معارض لوله گاز در بخش شرقی کمی سبب تغییر و عقب ماندگی از برنامه زمان بندی شد که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  با همکاری مناسب شرکت گاز و پیگیری در پروژه، مشکل مرتفع شده است. به طوری که با کنترل روزانه برنامه زمان بندی و برگزاری جلسات هماهنگی هرگونه تغییر در برنامه زمان بندی بررسی می شود تا در زمان مقرر، پروژه به بهره برداری برسد.
 
تکمیل پروژه های نیمه کاره شهرداری، برنامه مهم آقای شهردار!
 
 تعطیلی دو ساله ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی موضوع دیگری بود که خبرنگاران از شهردار پایتخت سوال کردند. اما محمد علی افشانی در جواب خبرنگاران اعلام کرد که این پروژه نیز 31 اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد. 
 
شهردار تهران بر این باور است که با توجه به اینکه این پروژه دو سال تعطیل بوده، اما فعالیت های جدید پیشرفت خوبی داشته و آنطور که پیمانکار پروژه اعلام کرده تا  پایان شهریور ماه جاری  افتتاح خواهد شد.
 
 به گفته افشانی؛ مجموع هزینه های این پروژه و اتصالات آن به بزرگراه امام علی(ع) ، بالغ بر 126 میلیارد تومان است و فقط بخش پروژه ادامه بزرگراه 40 میلیارد تومان هزینه داشته است.
 
 بررسی ها نشان می دهد که پروژه ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا کنون 81 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدوار است تا 19 درصد باقیمانده طبق برنامه تا 31 شهریور به اتمام برسد.
ادامه بخش شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی از جمله پروژه های عمرانی پایتخت است که در طول دو سال گذشته تعطیل شده بود که به تازگی اقدامات مربوط به اجرا و اتمام آن  دوباره شروع شده است.
 
تکمیل پروژه های نیمه کاره شهرداری، برنامه مهم آقای شهردار!
 
گویا این طرح که در قالب عملیات اجرایی بزرگراه شهید صیاد شیرازی از سال 1372 در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت،  بر این مبنا مقرر شده بود تا میدان سپاه را به محله اقدسیه در منطقه یک وصل کند و این بزرگراه را به عنوان یکی از اتوبان های اصلی در مسیر جنوب به شمال شهر امکان تردد شهروندان معرفی کند.
 
به رغم انکه بخش های قابل توجهی از بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا سال 1390 به بهره بردار ی رسید، اما ادامه این مسیر به سمت شمال نیاز به بهره برداری از پل شرقی-غربی تقاطع بزرگراه ارتش بود که این اتفاق در سال 1394 افتاد.
 
 در ای نزمان بود که مدیریت شهری تصمیم گرفت تا پروژه ادامه بزگراه شهید صیاد شیرازی به سمت شمال را به صورت یک پروژه مجزا به بهره برداری برسد اما با توقف این طرح به مدت دوسال عملا این اتفاق نیفتاد.
 
تیر ماه امسال بود که  احسان نوش آبادی، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران خبر از برنامه ریزی مدیریت شهری برای احداث ادامه بزرگراه و گشایش بن بست شمالی، حدفاصل تقاطع خیابان صنایع تا تقاطع بلوار ارتش داد.

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار