نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به‌این شهرستان است.
کد خبر: ۶۴۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 18 August 2018

به گزارش تابناک : حسین مقصودی امروز گفت: وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه‌آهن این شهرستان بازدید کرد و پیگیری مصوبات و دستورات رئیس‌جمهور مبنی بر اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه راه‌آهن سبزوار بوده‌ایم.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: طلب پیمانکار به‌پروژه راه‌آهن حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که وزیر راه و شهرسازی دستور پرداخت طلب پیمانکار پروژه را داده است.

وی ادامه داد: پرداخت خسارت 6 کیلومتر ابتدای پروژه راه‌آهن سبزوار از سمت سلطان‌آباد که اراضی مالکان شخصی داشت و پس از کارشناسی و قیمت‌گذاری وزیر راه و شهرسازی دستور پرداخت 2 میلیارد تومان برای پرداخت به‌مالکان اراضی را داد.

مقصودی از برگزاری مناقصه احداث ایستگاه یک و دو راه‌آهن سبزوار خبر داد و بیان کرد: امیدوارم، با توجه به‌تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه راه‌آهن سبزوار سوت قطار تا پایان سال 1398 شنیده شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی احداث جاده اتصال سبزوار به‌سلطان‌آباد را یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم حوزه انتخابیه سبزوار از وزیر راه و شهرسازی دانست و تصریح کرد: حدود 15 میلیارد تومان اعتبار طی سال جاری برای دو بانده کردن جاده سبزوار – سلطان‌آباد اختصاص یافت و وزیر راه و شهرسازی دستور برگزاری مناقصه پروژه به‌مدیرکل راه و شهرسازی استان داده شد و به‌زودی دو بانده شدن این جاده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به‌پروژه اتصال جاده سلطان‌آباد به‌حکم آباد؛ گفت: تکمیل حدود 22 کیلومتر از این پروژه باقی‌مانده و احداث این جاده نقش مهمی در کاهش ترافیک دارد و تکمیل این پروژه حدود 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مقصودی افزود: این پروژه از سال 1388 تعطیل‌شده، با بازدید وزیر راه و شهرسازی از این پروژه پیگیر هستیم که منابع اعتباری برای تکمیل پروژه مشخص شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی از دو بانده شدن اتصال سبزوار به‌حکم آباد خبر داد و بیان کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی دستور برگزاری مناقصه فاز نخست پروژه به‌طول 8 کیلومتر داده شد و از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور نیز 50 میلیارد تومان به‌اجرای پروژه اختصاص‌ یافته است.

وی با اشاره به‌اتصال جاده حکم‌آباد به‌سمت نقاب و سه‌راه انداده، تصریح کرد: با بازدید مقام عالی وزارت راه مقرر شد که فعالیت‌های مطالعاتی پروژه انجام شود تا به‌زودی اعتباری به‌این پروژه اختصاص یابد.

مقصودی بابیان اینکه اتصال جاده جغتای به‌منیدر و فرومد یکی دیگر از مهم‌ترین مطالبات مسؤولان و مردم از وزیر راه و شهرسازی بوده است؛ گفت: در حال حاضر، پیمانکار حدود 6 کیلومتر از این پروژه را انجام داده و حدود 3 میلیارد تومان از وزارت راه طلبکار بود که با دستور وزیر راه مطالبات پیمانکار پرداخت می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود 15 میلیارد تومان به‌تکمیل این پروژه اختصاص یافت که وزیر راه و شهرسازی قول پرداخت یک‌سوم اعتبار پروژه را به‌زودی داد.

وی با اشاره به‌تعریض جاده سبزوار به‌سمت ششتمد، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی دستور برگزاری مناقصه پروژه تا سقف 2 میلیارد تومان را داده است.

مطبوعات با شرایط سخت و دشواری دست‌وپنجه نرم می‌‌کنند

سخنگوی فراکسیون مطبوعات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به‌برگزاری نشستی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها؛ گفت: امروزه مطبوعات با شرایط سخت و دشواری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، با توجه به‌افزایش هزینه‌های مطبوعاتی شامل قیمت کاغذ و کمبود کاغذ فعالیت مطبوعات را تحت تأثیر قرار داده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر کاهش عرضه کاغذ در بازار را عامل افزایش قیمت کاغذ دانست و افزود: در این نشست مطرح شد که کاغذ جزء کالاهای ضروری کشور شناخته شد تا با ارز 4200 تومان به‌بازار عرضه شود و با پیش‌بینی سازوکارهای دیگری واردات چوب از کشورهای همسایه در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی رسانه‌های دارای مجوز و فاقد مجوز طرح جامع رسانه و مطبوعات به‌صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهد و در طرح جامع پشتیبانی و حمایت از خبرنگاران پیش‌بینی می‌شود.

سخنگوی فراکسیون مطبوعات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب بیشتر از گذشته حمایت هستند؛ تصریح کرد: یکی از سیاست‌های جدی فراکسیون‌ مطبوعات مجلس شورای اسلامی ایجاد فضای حمایتی برای کلیه خبرنگاران است که امیدوارم، بتوانیم بخشی از مشکلات و سختی‌های خبرنگاران را کاهش دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار