مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در طول برنامه ششم توسعه ۱۵ هزار هکتار از اراضی طبیعی استان زیر پوشش طرح های جنگل کاری قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۶۴۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 18 August 2018

به گزارش تابناک : علی رضا صحرائی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته  و در صورت تامین اعتبارتا پایان برنامه ششم توسعه ۱۵ هزارهکتار از اراضی منابع طبیعی استان زیر پوشش طرح های جنگل کاری و زراعت چوب قرار خواهند گرفت .

وی افزود:از سال ۹۶ تا کنون طرح های زراعت چوب و جنگل کاری در ۸۰۰هکتار از اراضی منابع طبیعی استان  اجرا شده است و امسال و در اولین سال برنامه ششم  ۲۹۲۰ هکتار طرح جنگل کاری و  ۳۵۰هکتار طرح زراعت چوب در استان  اجرائی خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی ادامه داد: این طرح ها در راستای اهداف کمی و راهبردی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و در چارچوب اصولی توسعه پایدار اجرا می شود و طرح جنگل کاری و احیای جنگل شامل پروژه های تهیه و تأمین نهال، تجهیز و نگهداری پارکهای جنگلی، مراقبت از ذخیره گاه های جنگلی و توسعه جنگل و جنگل کاری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح تنفس جنگل و وجود وسعت ناچیز اراضی جنگلی در استان و ارزش های زیست محیطی آن، طرح زراعت چوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است که اجرای این طرح علاوه بر تأمین چوب مورد نیاز کشور نقش موثری در حفظ رطوبت خاک، تلطیف وضعیت هوا، ایجاد بارش های منطقه ای و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.

صحرائی گفت: طرح زراعت چوب با رویکرد جلب مشارکت مردم و استفاده از آبهای نامتعارف و کاشت و پرورش درختان با رشد سریع و چوب دهی همچون صنوبر اجرا می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار