مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: در روز گذشته دو انبار احتکار کالا شکر و روغن کشف و کالاهای آن ضبط شد.
کد خبر: ۶۴۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 17 August 2018

به گزارش تابناک : امیر دلداری با بیان این مطلب، اظهار کرد: به دنبال برخورد با احتکارکنندگان کالا، روز گذشته طی گشت‌های مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسی اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان احتکار دو انبار شکر و روغن کشف و کالای آن‌ها ضبط شد.

وی ادامه داد: در این دو انبار 900 تن شکر به مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان و انبار دگیر باکالای روغن سرخ کردنی و جامد 17 کلیویی، حدود 50 تن به ارزش 350 میلیون تومان بوده است که کشف و پلمپ شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد افزود: شکر کشف شده مربوط به خیابان شهرک طرق و روغن نیز از منطقه مصلی بوده است.

پلمپ نمایشگاه مبل در هفته گذشته

دلداری در ادامه با اشاره به پلمپ نمایشگاه مبل در هفته گذشته بیان کرد: نمایشگاه مبل که از 17 تا 20 مرداد از ساعت 18 تا 23 در دانشگاه منتظری برگزار می‌شد به دستور مراجع قضایی پلمپ شد.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به صورت فروش دایر شده بود، ما کمیته نمایشگاهی داریم که متولی آن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است. تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در این کمیته انجام می‌گیرد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد عنوان کرد: زمانی که نمایشگاهی برگزار می‌شود در اتاق اصناف از مجری نمایشگاه یکسری ضمانت‌نامه‌ای را اخذ می‌کنند زیرا برای فروش کالای خود و ثبت سفارش از مشتری پول دریافت می‌کنند تا کالا را برای آن‌ها بفرستند اما در مواقعی شاهد آن هستیم که کالا برای فرد ارسال نمی‌شود و یا جنس فرستاده شده با سفارش اصلی تطابق ندارد به همین دلیل اتاق اصناف برای برگزاری نمایشگاه از مجری آن ضمانت‌نامه‌ای را اخذ می‌کند.

دلداری تصریح کرد: زمانی که این نمایشگاه‌ها بدون هماهنگی برگزار می‌شود از مجری نیز ضمانت‌نامه‌ایی اخذ نمی‌شود و بعد از آن مراجعات و شکایات مردم آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: نکته‌ای دیگر این است زمانی که نمایشگاهی برگزار می‌شود باید در یک فضای خوب صورت گیرد تا رفاه مشتری و بازدیدکنندگان را فراهم آورد. این نمایشگاه از طریق پیامک به همشهریان اطلاع‌رسانی شده بود و هیچ مجوزی نداشت.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد تاکید کرد: همچنین در بعضی از این غرفه‌ها شاهد فروش آبلیمو و سوهان‌پزی بودیم که در شرایط غیربهداشتی این امر صورت می‌گرفت.

دلداری گفت: البته مجوزی را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجری نمایشگاه برای برگزاری همایش و سمینار داده بودند ولی در اصل باید مجوز از سوی کمیته نمایشگاهی ارسال می‌شد و صلاحیت برگزاری نمایشگاه نیز باید توسط این کمتیه تشخیص داده شود.

وی در ادامه یادآورشد: شهروندان ما باید دقت داشته باشند که زمانی نمایشگاهی برگزار می‌شود باید دارای مجوز باشد به خصوص برگزاری نمایشگاهی مانند مبل که هزینه زیادی از مردم برای سفارش اخذ می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار