وزیر آموزش و پرورش در کاشمر:
وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانی که از تبدیل مدرسه به محل زندگی دانش‌آموز حرف می‌زنیم دانش‌آموز نباید دلهره رفتن به مدرسه را داشته باشد، هرچه آنچه شادی و نشاط را در مدرسه از بچه‌ها می‌گیرد باید حذف کرد.
کد خبر: ۶۴۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 16 August 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز در جمع فرهنگیان کاشمر با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار باید نظام تعلیم و تربیت را جدی بگیریم گفت: مدارس باید محلی برای تمرین زندگی فرزندانمان باشد.
 
وی افزود: وقتی از تبدیل مدرسه به محل زندگی دانش‌آموز حرف می‌زنیم دیگر دانش‌آموز نباید دلهره رفتن به مدرسه را داشته باشد و یادگیری باید در دانش‌آموز شادی و نشاط ایجاد کند، بنابراین هرچه شادی و نشاط را در مدرسه از بچه‌ها می‌گیرد باید حذف کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت:برای ایجاد تحول و تفویض اختیار به مدارس از مهر ۹۷بخشی از ساعات تدریس را در اختیار مدرسه و معلم قرار می‌دهیم تا در سه سال دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه مدیر و مربی پرورشی در هفته به مدت دو ساعت مهارت‌های اجتماعی را به دانش‌آموزان بیاموزند.

بطحایی افزود:در دولت دوازدهم باحذف آزمون‌های دوره ابتدایی اولین قدم عملی در تغییر مسیر تعلیم و تربیت را برداشتیم ؛ کودکان نیازی به کتاب‌های کمک آموزشی ندارند و اجازه دهیم معلم در مورد موضوعات مختلف اجتماعی صحبت کند ؛ دانش‌آموزان باید مدارا کردن ، عشق ورزیدن ، علاقه‌مندی ، دستگیری دیگران ، ایثار و سایر مولفه‌ها و مهارت‌های تربیتی را در مدرسه تمرین کنند.

وی تصریح کرد:هرچند عوامل مختلفی در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی دخیل است اما یکی از دلایل شلوغی کلانتری‌ها و راهروهای دادگستری‌ها عدم مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مدرسه است؛ معلمی که مجبور است برای گذراندن زندگی خود شغل دوم داشته باشد در تربیت دانش‌آموزان موفق نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارتقای سطح مهارت‌های معلمان برای اجرای سند تحول بنیادین افزود:البته علی‌رغم همه مشکلات معلم باید مطالعه داشته باشد و اطلاعاتش به روز باشد. در سال تحصیلی جدید گام جدی در تحول مدارس خواهیم برداشت و به مدارس تفویض اختیار خواهیم کرد. به لطف خداوند لایحه رتبه‌بندی را آماده کردیم و به دولت تحویل می‌دهیم و مجلس شورای اسلامی نیز منتظر این لایحه است.

بطحایی افزود:اصلاح وضعیت فعلی آموزش و پرورش نیاز به صبر، نقشه و مدل دارد اما نباید احساسی و هیجانی تصمیم گرفت و باید پازل‌ها را به شکل صحیح در کنار هم قرار دهیم تا مشکلات رفع شود ؛ به عنوان یک معلم باتجربه می‌گویم معلمی مهم است البته اگر علاقه و انگیزه کافی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگرچه آموزش و پرورش با مسائل پیچیده و مزمن روبروست اما حضور یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته‌ای که در کشور داریم با قوت قلب و انرژی زیاد بر آن فائق خواهیم آمد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تغییر نگاه جامعه به آموزش و پرورش گفت: تا مادامی که رویکرد آموزش و پرورش تغییر نکند قطعا در ۳۰ سال آینده در مراسم مشابه این چنینی شاهد طرح مجدد همین مسائل و مشکلات هستیم.

بطحایی افزود: تا زمانی که تمرکز ما در تشریح مسئله باشد یقینا ۳۰ سال آینده همانند ۳۰ سال گذشته و شرایط امروز درگیر همین چالش‌های مزمن خواهیم بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار