رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستبافت تنها مشکل صادرکنندگان فرش را نقل و انتقال پول دانست و گفت: این مشکل با سامانه نیما بانک مرکزی بزودی مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 16 August 2018

به گزارش تابناک : سید مجتبی عراقچی رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستبافت، درباره میزان صادرات فرش دستبافت ،اظهار کرد: به دلیل گرانی ارز قیمت فرش در خارج از ایران ارزان تر است و این امر صادرات فرش دستبافت را به صرفه تر کرده است.

وی تنها مشکل صادرکنندگان فرش را نقل و انتقال پول دانست و افزود: این مشکل با سامانه نیما بانک مرکزی بزودی مرتفع می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستبافت، تحریم ها را عامل کاهش 30 درصدی صادرات فرش دانست و گفت:صادرکنندگان بعنوان فرماندهان حاضر در جنگ اقتصادی برای جلوگیری از واردن شدن هرگونه ضرر و زیان به میزان صادرات  کشور، در تلاشند تا کشورهای هدف خود را  تغییر دهند برای مثال  در نظر داریم تا کشور های آمریکای جنوبی را جایگزین کشورهایی کنیم که با آغاز دور جدید تحریم ارتباط تجاری و معاملاتی خود را با ما قطع خواهند کرد.

عراقچی با اشاره به اینکه درصد بسیار زیادی  از مواد اولیه فرش دستبافت ایرانی از داخل تامین می شود، بیان کرد: تنها ماده وارداتی برای تولید فرش دستبافت، ابریشم است که از چین وارد کشور می شود.

 

وی مهم ترین مشکل فروشندگان فرش را پرداخت مالیات دانست و گفت: مالیات نسبت به سال های گذشته، 4 تا 5 برابر شده است و عده زیادی از مغازه داران خواستار تعطیلی مغازه هایشان هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش تشریح کرد: اگر دولت توجه ویژه و خاصی بر فروشندگان فرش داشته باشد و آن ها را همچون تولیدکنندگان و صادرکنندگان از مالیات معاف کند به فعالان این صنف کمک می کند.

عراقچی با اشاره به 35 رده  شغلی موجود در این صنعت (از پشم چینی تا صادرات)، افزود:با فعالیت مستمر 2 میلیون نفر در بخش بافندگی،  زمینه ارتزاق 10 میلیون نفر(با احتساب خانوار فعالان صنعت فرش دستبافت )  فراهم شده است.

وی صنعت فرش را پرچم دوم کشور دانست و گفت: میزان ارزآوری در سال گذشته حدود 350 میلیون دلار بوده است که این میزان در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته  حدود 10 تا 20 درصد افزایش می یابد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار