معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ میلیون دلار کالا از بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در چهارماهه نخست امسال صادر می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 15 August 2018
به گزارش تابناک : قربان میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در این مدت صادرات نفتی و غیرنفتی بازارچه‌های مرزی استان معادل 181 هزار تن بوده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 81 درصد و به لحاظ ارزشی 134 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که در این مدت، رشد 248 درصدی صادرات غیرنفتی بازارچه مرزی دوغارون با رقم 90 میلیون دلار را شاهد بوده ایم؛ افزود: تخلیه و بارگیری بیش از 19 میلیون لیتر فرآورده نفتی در بازارچه مذکور صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات چهار ماهه اول سال جاری استان معادل 849 هزار تن به ارزش 721 میلیون دلار بوده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 19 درصد و از لحاظ ارزشی 29 درصد رشد، را نشان می‌دهد.

میرزایی افزود: واردات چهار ماهه نیز معادل 114 هزار تن به ارزش 133 میلیون دلار بوده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 11 درصد و از لحاظ ارزشی 12 درصد رشد، را نشان میدهد.

وی گفت: تراز بازرگانی استان مثبت و حجم آن معادل 588 میلیون دلار بوده است.
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار