معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان:
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: رسالت و وطیفه اصلی دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش نیست.
کد خبر: ۶۴۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 14 August 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ طاهر روشن‌دل امروز در آیین اختتامیه اردوی معرفتی آموزشی حیات طیبه که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌های دانشگاه نخبه‌ها و فعالان فرهنگی  هستند. در طی 13 سال حضور و فعالیت دانشگاهی کمتر نهادی به این شکل فعال دیده‌ام. استان خراسان رضوی از استان‌های پیش‌رو ایران در این زمینه محسوب می‌شود این دوره می‌تواند خیلی نقش داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: رسالت اصلی دانشگاه ها آموزش نیست. آموزش تا اواخر جنگ جهانی دوم، پژوهش تا سال 1980 و کارآفرینی تا سال 2010 در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفته‌بود و بسیار اهمیت داشت. از 8 سال پیش تاکنون دانشگاه‌های تعالی‌گرا بسیار مورد توجه بوده و با ارزش هستند. 
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: ارزشمندترین محصول جامعه در دانشگاه‌های فرهنگیان تولید می‌شوند. جامعه مادی امروزی، ارزش‌ها را به ارزیدن تبدیل کرده‌است. معلمان شریف‌ترین، پر مسئولیت‌ترین، ارزشمندترین و حساس‌ترین شغل را دارند. معلم بودن یک نعمتی است که خداوند به بندگان خاص خود عطا می‌کند.
 
روشن‌دل با اشاره به یکی از سکانس‌های سریال پزشک دهکده بیان کرد: در یکی از سکانس‌های این فیلم شاهد این دیالوگ بودیم: نامزد آقای معلم از او پرسید که شما قاضی بودی، چگونه به معلمی روی آوردی؟ او پاسخ داد: زمانی که به مجرمانم توجه می‌کردم همه‌ی آن‌ها یا آموزش ندیده‌بودند یا خوب و کامل آموزش ندیده‌بودند.
 
وی افزود: دانشجومعلمان کار بسیار ریشه‌ای، مهم و سخت دارند. جهان به این مهم رسیده که وظیفه و رسالت دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش نیست اما در کشور تازه به موضوع مقاله و پژوهش اهمیت می‌دهیم. اثر و اهمیت دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه مادر ایران، دانشگاه تهران، 10 برابر بیشتر است.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: امروزه دانشگاه‌های تعالی‌گرا مطرح می‌شوند چراکه در جهت حل درد و مشکل جامعه قدم برمی‌دارند. دانشگاه‌هایی که به جامعه شکل می‌دهند و در قبال آن مسئولیت‌پذیرند.
 
روشن دل اضافه کرد: در ایران کسی به اندازه مقام معظم رهبری اهمیت دانشگاه فرهنگیان را درک نکرده‌است. برخی افراد از جایگاه واقعی خود غافل هستند و چنین برنامه‌هایی می‌تواند مثمرثمر باشند.
 
وی تصریح کرد: وطن مانند هتل نیست که هر زمان از آن خوشمان نیاید ترکش کنیم. سیل خروج نخبگان، سرمایه‌های فکری و استعدادها از کشور نگران‌کننده است. همین افراد می‌توانند برای این جامعه بسیار مؤثر باشند. من به این افراد می‌گویم که باید بایستید و کشور را بسازید.
 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار