مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی ۲ برابر شده است.
کد خبر: ۶۴۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ 11 August 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان اظهار داشت: کتابداران آبرو و سرمایه کتابخانه‌های عمومی هستند و ما از کتابدار به عنوان متولی عرصه فرهنگ و افسران جبهه دانایی و آگاهی یاد می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه کاری و کتابخانه‌ای؛ مسئولیت‌ها و رسالت بزرگی برعهده کتابداران است که شاخص‌ترین این مسئولیت‌ها در ابتدا کتاب‌شناسی و تشخیص کتاب خوب است به این معنا که با مفهوم ابزار کتاب به عنوان یک رسانه جهت آگاهی بخشی اجتماع آشنا باشیم.

سبزیان مخاطب‌شناسی را دومین راهبرد کتابداران عنوان کرد و ادامه داد: ذائقه‌شناسی و نیاز‌سنجی دیگر فاکتورهای لازم برای موفقیت کتابدار در انجام رسالت فرهنگی خود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی برآیند این 4 عامل اساسی در حوزه مسئولیت کتابدار را ذائقه‌سازی برای ایجاد یک خروجی مطلوب از کار و فعالیت کتابدارانه دانست و گفت: اگر بخواهیم برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد شور و نشاط کتابخانه‌ای کارگزارانی تعریف کنیم والدین و خانواده، مدرسه، مسجد؛ هنرمندان و صاحبان هنر و اندیشه این کارگزاران خواهند بود اما مهمترین کارگزار حوزه کتاب و کتابخوانی مسلما کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی هستند.

وی ارتقا جایگاه کتابخانه‌های عمومی و شان و منزلت کتابداران را مهمترین دغدغه خود در دوران مسئولیت در کتابخانه‌های عمومی دانست و ادامه داد: برای رسیدن به این هدف و ارتقاء و معرفی کتابخانه‌های عمومی باید از تمامی ابزارها و فرصت‌ها استفاده کرد و کتابداران کتابخانه‌های عمومی مشهد‌مقدس از فرصت بی‌نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی برای رسیدن به این هدف و شناساندن کتابخانه و کتابداری به خوبی استفاده کردند که درخشش و مشارکت بیش از دو برابری در این جشنواره نسبت به سال گذشته گویای این امر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار