رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از ایجاد مرکز تخصصی زیارت در این دانشگاه خبر داد و گفت: رشد این دانشگاه در تخصصی شدن است.
کد خبر: ۶۴۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 10 August 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام سید حسن شبیری شامگاه گذشته در افتتاحیه دوره تربیت مبلغان بین‌المللی معارف رضوی گفت: برای اینکه تبلیغ انجام دهیم، باید اخلاص داشته باشیم، اخلاص یک شبه به دست نمی‌آید باید کار کرد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: ساخت دین دومین نکته‌ای است که یک مبلغ دین باید به آن مسلط باشد، این موضوع نیاز به پشتکار و صبوری دارد، باید ابعاد جهان‌بینی دین را بشناسیم و بعد به سمت تبلیغ برویم.

وی افزود: هر مبلغ دینی باید برنامه، استراتژی و انضباط داشته باشد، این‌ها بایسته‌های هر نوع تبلیغ دینی است.

شبیری اظهار کرد: زائر امام رضا(ع) فقط آن شیعه که امام رضا(ع) را حجت خدا می‌داند نیست، کسی که علاقه محبت به امام رضا(ع) دارد و حتی اگر اینکه خدا را نشناسد می‌تواند زائر امام رضا(ع) باشد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه رشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی در تاسیس مراکز تخصصی است؛ عنوان کرد: اگر قرار است این دانشگاه مغز متفکر آستان قدس رضوی باشد و مرجعیت علمی که مقام معظم رهبری در نظر دارد تبدیل شود باید به سمت تخصصی شدن پیش برود.

وی از ایجاد مرکز تخصصی زیارت در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: گردشگری زیارت با گردشگری معمول تفاوت دارد، حتی با گردشگری مذهبی هم متفاوت است، گردشگری زیارت تکنولوژی دین مبین اسلام است که اوجش را در تشییع می‌بینید.

شبیری تصریح کرد: برای فهمیدن زیارت باید پیاده‌روی اربعین را دید که ۷۰ کیلومتر را چگونه از زائران عاشقانه به سمت حرم می‌روند و مجاوران چگونه با عشق از این زائران پذیرایی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه تبلیغ فقط خطبه‌خوانی و روی منبر رفتن نیست؛ گفت: یکی از شروط مهم برای تبلیغات در سطح بین‌الملل، دانستن زبان آن قوم است.

معاون مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی ملاک عملکرد برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت آستان قدس رضوی، منشور هفت ماده‌ای است که در متن حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی آمده است.

 سید جواد جعفری افزود: تاثیرگذاری در فضای عمومی کشور و جهان اسلام با کمک خبرگان فرهنگی و با بهره‌مندی از ظرفیت کم‌نظیر آستان قدس رضوی در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) بخشی از فراز این منشور هفت ماده‌ای است.

وی ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی به‌عنوان نخستین مخاطب این منشور با ابتکار عمل تاسیس مرکز امور بین‌الملل، امکان پاسخگویی به خیل عظیم مشتاقان، ارادتمندان، زائران و مخاطبان این آستان مقدس را در گستره وسیعی از دنیای اسلام فراهم آوردند تا این ظرفیت عظیم بیش از پیش در خدمت ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت قرار داده شود.

معاون مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی وظیفه این مرکز را نشر اندیشه معارف رضوی و زمینه‌سازی مناسب برای گسترش ارتباط با فرشتگان نخبگان و تعامل مستمر با اندیشمندان اسلامی و نهادهای مذهبی بر پایه گفت‌وگو و عقلانیت با بهرمندی از سیره رضوی دانست و اظهار کرد : مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی جریان‌سازی عرصه تبلیغ را به‌عنوان یک ضرورت روز دنیا را در کانون توجه و عنایت و اولویت خود قرار داده است.

جعفری توانمندسازی در زمینه زبان‌های زنده دنیا دستیابی به دانش تخصصی فرهنگ و معارف رضوی از جمله شاخص‌های اصلی رویکرد تبلیغی مرکز امور بین‌الملل عنوان کرد و افزود: دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت تربیت مبلغ بین‌المللی فرهنگ رضوی را با سایر عرصه‌های تبلیغی متمایز می‌کند.

در ادامه این مراسم نماینده مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: بخشی از تبلیغ در عرصه بین‌الملل در خارج از مرزهای ایران قرار دارد اما تعداد قابل توجهی زائر غیرایرانی در مشهد حضور دارند.

حسین غلام‌پور با بیان اینکه در سال ۶ میلیون نفر زائر غیرایرانی به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند؛ عنوان کرد: اگر بر اساس ملیت‌ها این تعداد تقسیم‌بندی شوند، گستره ۱۲۰ کشور را شامل می‌شود که به یک عرصه بی‌نظیر در تبلیغ بین‌الملل را در همین صحنه های رواق امام رضا(ع) می‌توان دید.

وی اظهار کرد: نیاز و توقع زائری که مخاطب حوزه بین‌الملل است، از حرم امام رضا(ع) به طور خاص و جمهوری اسلامی ایران به طور عام دارد یک ظرفیت بی‌بدیل را ایجاد کرده است.

نماینده مدیریت زائران غیرایرانی در آستان قدس رضوی بیان کرد: تنوع طیف‌های مخاطب از نظر تحصیلی، ملیتی و جنسیتی خاصیت خاصی را ایجاد کرده که نیاز به همگرایی موسسات فعال در حوزه بین‌المللی را دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار