مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی همواره درکشور مقام دوم از نظر تولید تخم مرغ داشته است و سال گذشته تولید استان بالغ بر 120 هزار تن تخم مرغ بوده است و همه ما موظفیم در جهت حفظ آن تلاش هایمان را افزایش دهیم.
کد خبر: ۶۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 06 August 2018
به گزارش تابناک : دکتر شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در ویدیو کنفراس رشد که در مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی برگزارشد  افزود:بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بسیاری از کشور‌ها تلفات زیاد داشته و در کشور ماهم متاسفانه در سال 95 و 96 تلفات سنگینی در بحث مرغ‌های تخم گزار برجا گذاشته است.

وی گفت: اگرچه نگرانی ما در رابطه با این بیماری بیشتر نیمه دوم سال و فصول سرد است، اما امسال کانون‌های از بیماری در بعضی استان‌ها گزارش شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به خطر انتقال بیماری آنفلوآنزا فوق حاد به انسان تصریح کرد:بیماری آنفلوآنزای فوق حاد یک بیماری مسری و خطرناک است که ما در سازمان دامپزشکی ازجهت کاهش تولید و تلفات بسیار زیاد در مرغداری‌ها نگرانی‌های را داریم.

وی افزود: علی رغم اینکه 22 استان سال گذشته تلفات داشته است ما توانستیم با حداقل تلفات به سلامت از این بیماری عبور کنیم.

شریعتی تا کید کرد:امسال هم امیدواریم با رعایت مسائل بهداشتی رعایت و رعایت شرایط قرنطینه با افزایش تولید به سلامت عبور کنیم.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود:45 پنجره ورود پرندگان وحشی به استان داریم که این پرندگان می‌توانند یکی از نقش‌های اصلی بروز بیماری آنفلوآنزایه فوق حاد باشند.
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار