مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مهلت یک هفته ای به مسئولان باغ وحش مشهد برای اصلاحات اساسی در این مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 06 August 2018

 به گزارش تابناک : تورج همتی صبح دوشنبه در بازدید از باغ وحش مشهد اظهار کرد:اخطاریه برای مدیر باغ وحش مشهد صادر و تحویل شده که طی این اخطاریه رعایت تمامی ضوابط ومقررات زیست محیطی و بهداشتی و ارائه تعهد نامه مبنی بر تعدیل گونه های جانوری و اختصاص حداقل ۲۰ درصد فضای سبز مورد نیاز و اتمام اصلاحات جایگاه ها با توجه به زیستگاه طبیعی حیوان و توجه به رفتارشناسی و نیاز های بوم شناسی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود:از تاریخ ابلاغ این اخطاریه حداکثر به مدت یک هفته به مالک باغ وحش مهلت داده شده است تا برنامه زمانبندی اجرای موارد مورد انتظار را با ذکر جزئیات جهت اصلاحات اساسی به این اداره کل رسما اعلام کند.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این بازدید با ابراز تأسف از جو سازی های مجازی و شایعاتی که به منظور تشویش اذهان عمومی اخیرا منتشر شده است اظهار داشت : تلاش فعالین حفاظت محیط زیست قابل احترام است و هدف مشترک همه ما اصلاح و بهبود وضعیت باغ وحش مشهد تا رسیدن به استاندارد های لازم است.

رحمان وهاب زاده گفت: از طریق فضای مجازی نمی توان ادعای حمایت از حیوانات را داشت و سازمان حفاظت محیط زیست محیط بانان جان برکفی در خود پرورش داده است که برای حمایت از حیات وحشی که امانت به ما سپرده شده، جان ارزشمند خویش را پیشکش می کنند و امروز باید منصفانه قضاوت کرد که چند تن از فعالان اسمی محیط زیست حاضر به فدا کردن خود در راه حفاظت از این نعمات الهی هستند.

وی همچنین گفت: امروز همه باید برای حیات وحش و مشکلات و مسائل زیست محیطی کشور تلاش کنیم و در کنار هم باشیم ودر این راستا هماهنگی و تعامل دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه در مبحث فرهنگ سازی بخصوص مردم دلسوز و علاقمند خیلی موثر است.

وضعیت باغ وحش مشهد رو به بهبود است

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حاشیه بازدید اظهار کرد: تلفات ببرها طی سال های ۹۳ تا ۹۷ اتفاق افتاده است و این در باغ وحش ها امری طبیعی است  ولی تلفات ببرها در سال ۹۶ قابل تامل است و نقش سازمان دامپزشکی در اظهار نظر پیرامون تلفات ببر در سال های اخیر بویژه سال ۹۶ می بایست موثرتر بوده و به موقع اظهار نظر می کردند.

علی تیموری ادامه داد: نظارت و پایش موضوع توسط همکارانمان درحفاظت محیط زیست استان می بایست در سال ۹۶ ضابطه مندتر و براساس برنامه صورت می پذیرفت که اگر چنین بود با توجه به انگیزه و تعهد مدیریت باغ وحش، سالم سازی و رسیدن به دستورالعمل های فنی سازمان نیز تسهیل می شد.

وی افزود :  وضعیت باغ وحش مشهد از نظر ضوابط فنی رو به بهبود است و ما نیز در خصوص وضعیت باغ وحش مشهد و مسائل جانبی آن گزارشی را تهیه و به مقام محترم عالی سازمان ارائه خواهیم کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار