کد خبر: ۶۳۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 06 August 2018


ایمان محمدپور نیک‌بین به‌عنوان شهردار سیاهکل انتخاب شد


تابناک / با رای اعضای پنجمین دوره شورای شهر سیاهکل ایمان محمدپور نیک‌بین به سمت شهردار این شهر انتخاب شد.

در این جلسه که عصر دیروز یکشنبه ۲۳ مهرماه با حضور تمامی اعضای شورای شهر سیاهکل برگزار شد محمدپور نیک‌بین موفق به کسب رای هر ۵ عضو شورا شد.

شهردار منتخب سیاهکل دارای مدرک دکترای عمران با گرایش سازه، استادیار گروه عمران دانشگاه آزاد رشت، قائم‌مقام مرکز متخصصین راه و شهرسازی استان گیلان و عضو انجمن بتن آمریکا ACI است.

 

 

شهردار سیاهکل در مراسم معارفه خود گفت: تاریخ تاسیس شهرداری سیاهکل مبین قدمت مدیریت شهری است/ هدف اینجانب تحقق رسالت شهرداری به دور از هرگونه سیاست زدگی است

 

مراسم معارفه شهردار سیاهکل با حضور طالع رییس دبیرخانه شورای عالی گردشگری کشور ٬ اسلامی فرماندار سیاهکل ،حامد عبدللهی رییس شورای استان گیلان٬ خیرخواه و قاسمی نمایندگان ادوار گذشته این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ٬ نیکفر نماینده مجلس ٬شکسته دل امام جمعه برگزار گردید .

 رئیس شورای شهر سیاهکل: بهترین نفر را به عنوان شهردار انتخاب کردیم ، کسی که از دل مردم و خدمتگزار مردم است
در این مراسم ابتدا فرداد قنبری رئیس شورای شهر سیاهکل ضمن عرض تسلیت حادثه ی زلزله کرمانشاه گفت: انتخاب شهردار سیاهکل ۵۳ روز به طول انجامید که این نبرد ۵۳ روزه موجب گردید یکی از بهترین ها به عنوان شهردار انتخاب شود، کسی که از دل مردم و خدمتگزار مردم است.
وی در ادمه گفت: بی تردید شورای شهر در کنار شهردار خواهد بود تا با همکاری هم سیاهکل را به شهری در خور شان مردمانش تبدیل کند . ما دست دکتر نیک بین را گرفته و خدمات ارائه خواهیم نمود.
در ادامه حجت السلام شکسته دل امام جمعه شهرستان سیاهکل ضمن تشکر از شهردار سابق سیاهکل گفت: کاظمی خاطرات خوبی از خود برجای گذاشته و در مناسبت های مختلف و مذهبی پیشتاز بود.

وی ادامه داد :پس از این ۵۳ روز انتخابی درست صورت گرفت و شورای شهر، شهردار لایقی را انتخاب نمود، که از زحمات شورا تشکر می کنیم.
حجت السلام شکسته دل : شهردار باید نترس و شجاع باشد نیک بین بهترین گزینه انتخاب شورا است
شکسته دل سپس با اشاره به ویژگی های یک شهردار خوب گفت: شهردار باید نترس و شجاع باشد .انسان جسور در کنار فکر و اندیشه می تواند تحول به وجود بیاورد و شاید یکی از دلایلی که شهرستان سیاهکل تاکنون انچنانکه باید و شاید رشد و تکامل نداشته همین مورد باشد و البته در کنار همدلی و مشورت هرکار غیر ممکنی ممکن خواهد شد. 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تحصیلات عالی و مرتبط و ایده های خوب و جالب شهردار جدید می توان شاهد پیشرفت سیاهکل بود که البته باید از مردم و نخبگان نیز مشورت بگیرد.
امام جمعه سیاهکل در پایان سخنان گفت : شهردار می تواند مانند عضوی از شورا باشد که با ایده های خوب و ناب به پیشرفت شهر کمک کند .

فرماندار شهرستان سیاهکل: از نیک بین می خواهیم که به حفظ جان مردم اهمیت دهد/ کمیت ساختمانی را کم و کیفیت آن را افزایش دهیم
در ادامه اسلامی فرماندار شهرستان سیاهکل با بیان تسلیت حادثه کرمانشاه و شهدای اسلام گفت: امروز شاهد معارفه موضوعی هستیم که به مردم نهادی مربوط است و قوانین جمهوری اسلامی ٬ساماندهی مدیریت در بحث شهری را به خود مردم سپرده است .
وی با اشاره به حادثه کرمانشاه گفت: اینجانب از بعد فنی و منهدسی صحبت می کنم بی شک شهرستانی که گرفتار جنگ تحمیلی بوده بازسازی شد و عمری نگذشت که دوباره ویران شد از آقای نیک بین می خواهیم که به حفظ جان مردم اهمیت دهند و شجاع و صادق باشد و امیدواریم دیگر شاهد فاجعه ای مانند سر پل ذهاب نباشیم.

.اسلامی در خصوص ساخت و سازها اظهار داشت : بهترین منابع انسانی را حوادث غیر مترقبه از بین می برند و باید به حوادث توجه نمود و مراقب بود٬ کمیت ساختمانی را کم و کیفیت آن را افزایش د اد و نباید از حوادثی مانند زلزله فرار کرد و از شورای شهر و شهردار می خواهیم خدماتی با برنامه ریزی انجام دهند که در این صورت این ها قابل کنترل هستند.
وی در ادامه گفت: اگر مسئولان تبعیض را کنار بگذارند مردم در کنار آنها خواهند بود زیرا مردم از تبعیض بیزارند اما در قانون طبق ماده ۱۷ برای افراد بی بضاعت و کم درآمد تخفیف قائل شده است و باید رعایت شود و کمک ها انجام شود.

نیکفر: گذشتگان ما با اینکه سواد نداشتند ولی آثار مهمی از خود به جای گذاشتند
نیک فر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل نیز طی سخانی ضمن تسلیت به مردم شریف ایران و خاصه کرمانشاه گفت: امیدواریم بتوایم با خدمات فنی و درست دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم و برای سلامتی انسان ها ارزش قائل شویم و مردم در کنار سپاه و ارتش بار دیگر خود را ثابت کردند و به یاری هموطنان شتافتند.
وی در ادامه گفت : یکی از راه های استحکام نظام حضور مردم در جامعه است ؛در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها مردم باید وارد شوند و این مردم هستند که شورا را انتخاب نموده و بعد شورا نیز شهردار را انتخاب می کند.
نیکفر اظهار داشت: گذشتگان ما با اینکه سواد نداشتند ولی آثار مهمی از خود به جای گذاشتند در دهه ۷۰ بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار تن چای تولید داشتیم اما اکنون این میزان به ۲۰-۳۰ هزار تن رسیده است در صورتیکه اکنون علم و سواد پیشرفت کرده است اما آثار و عملکرد خوبی بر جای نمانده است.
نماینده سیاهکل در پایان گفت : بخش دیلمان و سیاهکل دارای تاریخ کهن می باشد و آثار آن نیز وجود دارد و همه اینها ریشه در تاریخ دیلمان دارد.
وی در پایان از شهردار قبلی و شورای شهر تشکر و قدردانی نمود.
دکتر طالع رئیس دبیر خانه شورای عالی گردشگری کشور: مدیران ما مدیرانی هستند که منتظر بودجه هستند در صورتیکه ۸۰ درصد توسعه در دنیا متکی بر فکر است 
دکتر طالع رئیس دبیر خانه شورای عالی گردشگری کشور نیز با ابراز تاسف و تسلیت زلزله کرمانشاه گفت: آذر سال ۱۳۶۹ کنار استانداری گیلان ساختمانی را یک مهندس ساخت که در زلزله رودبار در آن ۷۵ نفر فوت شدند اما پدران ما در کنار ماسوله روستایی ساختند که یک دیوار آن شکسته نشد و اکنون نیز مسکن مهر!
آیا آثار آنان با آنکه بی سواد بودند قابل قیاس با آثار با مدارک عالی تحصیلی می باشد؟
وی در ادامه به تاریخ کهن گیلان اشاره نمود و گفت: تاریخ شما را با دیلمان می شناسد و از دوستان شورا و شهردار خواهانم که به تاریخ گذشته خود رجوع نمایند و مدیریت و آثار پدرانشان را نظاره کنند.
دکتر طالع در خصوص بحث مدیریت بیان کرد: در ایران ۳ بخش مدیریت توسعه داریم که شامل امنیت، دفاع، و علوم می باشد. چیزی که در ایران مشاهده می کنیم توسعه است نه رشد. 
مدیران ما مدیرانی هستند که منتظر بودجه اند در صورتیکه ۸۰ درصد توسعه در دنیا متکی بر فکر است و مدیریت ما نفتی می باشد و ۹۰ درصد پول و ۱۰ درصد فکر است اما در سایر کشورها ۸۰ درصد فکر و ۲۰ درصد پول.
رئیس دبیر خانه شورای عالی گردشگری خطاب به شهردار گفت: هم از علوم امروز استفاده کنید و هم از خرد و فکر تا بتوانیم سیاهکل را به مدل توسعه یافته ی واقعی برسانیم و ۵ چیزی که مستلزم رعایت هستند شامل:شهر سیاهکل ،شهروند، شهردار، شورا و نظام شهرداری و با انجام و رعایت این موارد توسعه پدید خواهد آمد.
وی در پایان گفت: اکنون توریست و گردشگری بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا می باشد و شهر سیاهکل نیز از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار است و امیدواریم با مهیا شدن زیرساخت ها و توسعه ی شهر شاهد افزایش توریست در این شهرستان باشیم.
میرسیدی مدیر کل شهری استانداری گیلان دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تشکر از زحمات شهردار سابق و تبریک به شهردار جدید گفت: استان گیلان با جمعیت شهری یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و ۵۲ شهر جزء ۸ استانی می باشد که بیشترین شهر را داردکه این خود مسئولیت در حوزه شهری را بیشتر می کندو ۴۱ شهر این استان زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند ۸ شهر بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار نفر و ۳ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر.
وی تشریح کرد: در سال ۹۵ ، ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات در حوزه شهرداری ها در کشور هزینه شد و به طور میانگین برای هر شهروند ۱ میلیون تومان هزینه شده است .
وی خاطر نشان کرد:سیاستی که دولت تدبیر و امید داشت این بود که شالوده مدیریت شهری هدفمند باشد به همین دلیل ۳ لایحه مدیریت واحد شهری، درآمد پایدار شهری(که موضوع مهمی برای شهرداری ها است)واداره استخدامی پرسنل شهرداری در کار هیئت دولت قرار گرفت که به مجلس خواهد رفت .
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استاندار گیلان در خصوص بودجه گفت: درمصوبه شهرداریها افزایش ۲۳۱ درصدی بودجه قرارگرفت که این بودجه در سال ۹۲از ۴۱۰ میلیارد تومان به ۱۳۵۹ میلیارد در سال ۹۶ رسیدهمجنین مساعدت های سازمان شهرداری در سال ۹۲از ۲۸ میلیارد تومان به ۹۶ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش پیدا کرد.
میرسیدی ادامه داد: ارزش افزوده طی سالیان اخیر افزایش ۷۲ درصدی را در برداشت و ۱۰۶ میلیارد اوراق که در سال ۹۵ به شهرداری اختصاصی داده شد.
وی اظهار داشت : شهرداری و شورا باید خلاق باشند و از پتانسیل ها و ظرفیت های شهر استفاده نمایند و فکر منابع دولتی نباشند
میرسیدی به مشارکت شهرداری با مردم اشاره نمود و افزود: مشارکت مردم باید با آگاهی باشد و در خدمات شفاف سازی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: درآمدهای پایدار شهر حتما باید با برنامه راهبردی و اعداد و ارقام بصورت واضح و شفاف تهیه گردد و به مبحث های کاهش حجم زباله ، مناسب سازی شهری و سالمندان و مسائل مربوط به آنها توجه ویژه گردد.

نیک بین شهردار سیاهکل ضمن تشکر از حضار ابراز شادمانی نمود و گفت: این شادمانی صرفا به این جهت نیست که به عنوان شهردار برگزیده شده ام بلکه حاصل اعتقاد و شناختی است که به این مردم کهن در جهت تاریخی جغرافیای دارم ، شهر سیاهکل در تاریخ ایران هیچ گاه گمنام نبوده است و شاید تاریخ تاسیس شهرداری سیاهکل مبین قدمت مدیریت شهری در آن باشد اما سال هاست که سیاهکل چهره ی افسرده ای دارد که دلیل عمده ی آن شاید عدم توجه و نگاه استراتژیک به صنعت توریست و گردشگری در آن می باشد.
شهر سیاهکل با برخورداری از عناصر و طبیعت زیبا مانند نگینی در جغرافیای گیلان می باشد.
وی در ادامه افزود: هدف اینجانب تحقق رسالت شهرداری به دور از هرگونه سیاست زدگی است لذا شهرداری مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها که توسعه زیر ساخت ها زیبایی سازی و پویایی در شهر که قطعا برای رسیدن به این هدف باید از تجربه پدران در کنار دانش امروزی و فعالیت بی وقفه استفاده کردواز کلیه امکانات و ظرفیت ها و مشاوره ها و نخبگان بومی بهره برد .
اینجانب اعتقاد دارم که مدیریت شهری خرد جمعی و کار گروهی است و سعی خواهم کرد که مدیر شهری باشم نه مدیر شهرداری .

دکتر نیگ بین ادامه داد : یک مدیر شهری توانمند با علم روز سر و کار دارد و من به عنوان عضو کوچکی از خانواده دانشگاهی پا به عرصه مسئولیت اجرایی نهادم . چون اعتقاد دارم تجربه مافوق علم نیست بلکه مادون علم است.
وی در پایان به برخی پروژه ها اشاره نمود و گفت:هدف ما اولویت بندی در انجام پروژه های شهری است
پروژه هایی نظیر تکمیل کمربندی که تحولی عظیم در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد می کند و موجب شده عمده بار ترافیکی شهر به خیابان اصلی شهر محدود گردد.
شهردار جدید سیاهکل افزود : بازگشایی مسیر اصلی شهر ، برداشتن سیم های فرسوده در خیابان اصلی _که علاوه بر منظره ی زشت برای شهر مشکلات ترافیکی را نیز به همراه دارد_باید باارائه راهکار های مناسب  از رکود در صنعت توریست خارج گردیم و جهت جذب سرمایه گذار به عنوان کارآفرین در جهت رفاه اجتماعی گام برداریم و ضمنبازگرداندن روحیه نشاط و سلامت در شهر و تکمیل سهام داران شهرداری ، نگاهی ویژه به مقوله شهروند محوری بندازیم..

وی در پایان جلسه گفت: لازمه کار خوب ٬ تعامل صادقانه است و تمام تلاش خود را دراین زمینه خواهم کرد باتعامل بیشتر با شورای شهر و فرماندار و امام جمعه و …سعی خواهم کرد اقدامات خود را درفضایی توام با همدلی و همکاری پیش ببرم.

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری تور دوچرخه سواری پیمایش بناهای تاریخی سیاهکل با حضور شهردار و اعضای شورای شهر سیاهکل+تصاویر

 

به نقل از گیل و دیلم ، تور دوچرخه سواری بازدید از اماکن و ابنیه تاریخی شهرستان سیاهکل صبح دیروز با حضور ۵۰ دوچرخه سوار از شهرهای سیاهکل، لاهیجان، کیاشهر، زیباکنار، آستانه اشرفیه و لنگرود در شهرستان سیاهکل برگزار گردید.

هدف از برگزاری این تور شناساندن ابنیه و آثار تاریخی و اماکن زیارتی شهرستان سیاهکل به مردم استان گیلان بیان شد.

نکته جالب توجه در این تور حضور نمادین دکتر نیک بین شهردار سیاهکل و اعضای شورای اسلامی شهر سیاهکل بود که پا به پای دوچرخه سواران مسیر مشخصی را رکاب زدند.


     <div class=

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار
پرطرفدارترین عناوین