هم اکنون ۳۶۵ هکتار از اراضی خراسان رضوی زیر کشت گلخانه‌ای است و از آنها در حدود ۶۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 05 August 2018

به گزارش تابناک : مجتبی مزروعی اظهار داشت: اعتبارات سیستم‌های نوین آبیاری از 13 میلیارد تومان در سال 92 به 260 میلیارد تومان در سال 96 رسیده و 20 برابر شده است و ما توانسته‌ایم میانگین اجرا را 4 برابر کنیم. هدف اصلی این است که همه ما به این حقیقت برسیم که برای کاهش مصرف آب باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم و نکته دوم این است که از فناوری روز استفاده کنیم و این مسئله نیاز به عزمی ملی و فرادستگاهی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما باید بدانیم اگر امروز منبع آبی تخریب شود فقط کشاورز ضرر نمی‌کند، تصریح کرد: در طول سال‌های خشکسالی شاهد بودیم که 3300 روستا تخلیه و حجم حاشیه شهر مشهد 2 برابر شده است.  

مزروعی ادامه داد: سال گذشته 4000 حلقه چاه در خراسان رضوی که بالاتر از میانگین دشت برداشت داشته‌اند و از همین محل 346 میلیون متر مکعب میزان برداشت آب کاهش داشته است. اقداماتی که برای کنتورهای هوشمند انجام شد برای ابتدای فعالیت در حوزه کاهش مصرف آب مناسب بود اما این مسئله باید به گونه‌ای باشد که بار اضافی برای کشاورز ایجاد نکند.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را ابزاری مطمئن برای صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و عنوان کرد: هم اکنون 365 هکتار از اراضی خراسان رضوی زیر کشت گلخانه‌ای بوده و از آنها در حدود 60 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر تولیدات گلخانه‌ها را سبزیجات، صیفی‌جات و سایر محصولات گلخانه‌ای از جمله گیاهان آپارتمانی و گل‌های شاخه بریده تشکیل می‌دهند.

مزروعی خاطرنشان کرد: تفاهماتی با اداره کل محیط زیست خراسان رضوی در دست انجام است که بتوان با توجه به ماهیت اشتغال‌زایی و صرفه‌جویی که این مراکز دارند به آنها در داخل شهر نیز مجوز داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار